اخبار

نسخه چاپی ممنوعيت كشت برنج بر اساس الگوي كشت وزارت جهاد كشاورزي در خارج از استان هاي گيلان و مازندران

طرز کار این پوست کن ها به این ترتیب است که شلتوک از دریچه ی بالایی وارد ماشین می شود و پس از جدا شدن پوست از شلتوک، برنج قهوه ای از ماشین خارج می شود. پوسته های هم توسط یک فن مکنده به خارج از دستگاه تخلیه می شوند. البته از خروجی ماشین پوست کن مقداری شلتوک هم با برنج قهوه ای مخلوط می باشد. به عبارت دیگر همه شلتوک هایی که وارد ماشین می شود پوست کنده نشده و مقداری شلتوک پوست نکنده هم با برنج قهوه ای از دستگاه خارج می گردد. مخلوط برنج قهوه ای و شلتوک در مرحله بعدی توسط ماشین جداساز شلتوک از برنج قهوه ای (پادیه) از یکدیگر جدا می شوند. پوست کن صفحه ای از دو صفحه افقی روی هم تشکیل شده اند که در آن صفحه بالایی معمولا از یک لایه سنگ سنباده پوشیده شده و این صفحه به بدنه ماشین ثابت شده است، در حالی که صفحه زیرین دوران می کند.

متاسفیم! دسترسی از IP یا منطقه‌ی جغرافیایی شما، به دلیل برخی تنظیمات امنیتی وب‌سایت، محدود شده است.

میزان مصرف آب یکی از نکات مهم کشت محصولات زراعی به خصوص برنج است که با توجه به شرایط اقلیمی، ساختمان خاک، مدیریت مزرعه، دانش فنی و… در نقاط مختلف تفاوت دارد. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان ایلام از ممنوعیت کشت برنج در ایلام خبر داد . متاسفانه تاکنون تغییرات چندانی در طرح اولیه داده نشده است و بسیاری از پارامترهای طراحی در ساخت دستگاه ملحوظ نمی گردد و در نتیجه موجب افزایش درصد شکست برنج و کاهش درآمد کشاورزان می شود. بررسی ها نشان داد که یکی از فاکتور های موثر بر کیفیت تبدیل برنج درجه پوست کنی در پوست کن های غلتک لاستیکی است. تنظیم نامناسب فاصله بین دو غلتک باعث افزایش درصد شکست برنج قهوه ای و یا کاهش ظرفیت پوست کنی ماشین می شود.

وقوع فاجعه زیست محیطی؛ پیامد انتقال آب قزل اوزن به گیلان برای کشت برنج

همزمان تحقیقات لازم در زمینه مسائل به زراعی ارقام فوق انجام گرفت و مواردی نظیر تاریخ مناسب کاشت، سن مناسب نشاء برای انتقال به زمین اصلی، فاصله مناسب خطوط کاشت و نیازهای غذایی ارقام جدید مشخص گردیدند. خزانه قسمت کوچکی از زمین کشاورزی است که بذرهای جوانه‌دار شده را درون آن می‌کارند تا تبدیل به نشاء شوند. از آنجایی که کاشت برنج در ایران عموماً به روش نشائی انجام می‌شود، کشاورزان از حدود ۶ ماه قبل از عملیات جوانه‌دار کردن بذرها، یعنی پاییز، عملیات آماده کردن قطعه زمین کشاورزی موسوم به خزانه را انجام می‌دهند. در پاییز ماه زمین را شخم زده و در اواخر زمستان روی خاک آن را با کود می‌پوشانند.

شرایط مناسب برای کاشت برنج

همچنين در اين آزمايش مشاهده شد که زمان حداکثر پنجه زني در تاريخ کاشت اول همزمان با تشکيل دومين گره يعني 44 روز بعد از نشاءکاري مي باشد. ولي در دو تاريخ کاشت ديگرزمان حداکثر پنجه زني در 56 و 58 روز بعد از نشاءکاري اتفاق مي افتد و همزمان با وارد شدن به مرحل? داناند و ديلي با بررسي تأثير سه تاريخ کاشت زود، متوسط و دير کاشت گزارش دادند که با تأخير در کاشت از نيم?

بنابراین در این مرحله برنامه کودی برنج باید حاوی کودهای فسفربالای ان پی کی باشد که مقادیر مناسبی از روی نیز در آن ها وجود دارد. کشت سال 97 با دستگاه خطی کار گندم اجرا شده و سیستم آبیاری کلاسیک استفاده گردیده است که در این سیستم مصرف آب 8000 متر مکعب در هر هکتار میباشد. نخستین نشاء مکانیزه برنج مازندران در سال زراعی جدید حدود یک هفته زودتر از سال قبل عصر امروز چهارشنبه با حضور استاندار و معاون وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان آمل انجام شد. در استان‌های agriculture-na برنج‌خیز حداقل یک تا دو بار علیه آفت کرم ساقه خوار سم‌پاشی صورت می‌گیرد در صورتی که این میزان در استان خوزستان صفر است. همچنین «بیناری بلاست» برنج به اندازه استان‌های دیگر در خوزستان وجود ندارد و حداکثر در یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ هکتار این بیماری دیده می‌شود که در مقابل سطح کشت ۶۰ هزار هکتاری مقدار ناچیزی است. این ماشین شبیه یک سفیدکن مخروطی است با این تفاوت که قسمت مخروطی این دستگاه از چوب ساخته شده است و بر روی آن نوارهای چرمی نصب شده است.