اخبار

نسل جدید خودروهای الکتریکی چین راهی بازار شده است

نسل جدید خودروهای الکتریکی چین راهی بازار شده است

خودروسازان چینی در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگتر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که تهدیدی برای پیشی گرفتن از رقبای جهانی خود و در عین حال افزایش صادرات در سراسر جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ده ها شرکت خودروسازی فعال در چین در نظر دارند امسال 71 مدل جدید خودروی برقی مجهز به باتری به فروش برسانند. بسیاری از مدل های جدید دارای درب های بلندتری برای ظاهری جذاب تر و فضای ذخیره سازی بیشتر هستند. خودروها تایرهای بزرگتری دارند که ترمز را بهبود می بخشد. صندلی ها ضخیم تر و راحت تر هستند. باتری‌ها کوچک‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر شارژ می‌شوند. این تغییرات به منظور جذابیت بیشتر خودروها برای مشتریان در چین و رقابتی بیشتر در خارج از کشور است.

چین همچنین با فناوری و قوانین خودروهای خودران پیش می رود. مقامات این هفته ترتیبات امنیتی داده‌ها را برای وسایل نقلیه خودران با قابلیت‌های بیشتری تأیید کردند. آنها خودروهای تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی آمریکایی که در چین نیز خودرو می‌سازد و می‌فروشد، و همچنین پنج شرکت چینی، از جمله BYD، رقیب اصلی جهانی تسلا، و Nio، بازیگر قدیمی در بخش خودروی چین، تأیید کردند.

این تاییدیه ها تمایل دولت چین را برای پیشبرد توسعه وسایل نقلیه خودران نشان می دهد که به طور گسترده به عنوان کلید رقابت آینده در صنعت خودرو تلقی می شوند. این فناوری برای خودروهای برقی با باتری مناسب تر از خودروهای هیبریدی یا خودروهای بنزینی است و شرکت های چینی در تلاش هستند تا به تسلا، پیشرو در این سیستم ها برسند.

خودروسازان چینی سرمایه گذاری زیادی در برنامه های کمک راننده انجام داده اند. فرانک وو، معاون طراحی در Jiyue گفت: خودروی الکتریکی “به یک ربات روی چرخ تبدیل می شود.” باتری های بهتر و هزینه های کمتر از حرکت چین به سمت تولید خودروهای الکتریکی حمایت می کند. Cantemp، یک شرکت چینی قطعات خودرو مستقر در جنوب شرقی چین و بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی در جهان، هفته گذشته در نمایشگاه خودرو پکن اعلام کرد که شارژ آخرین باتری خود به مدت 10 دقیقه، شعاع حرکتی تا 595 کیلومتر را برای آن به ارمغان می آورد. به گفته این شرکت، شارژ کامل 30 دقیقه ای می تواند مسافت 998 کیلومتری را طی کند.

پیشرفت به این معنی است که سازندگان خودرو می‌توانند از باتری‌های کوچک‌تر استفاده کنند که باعث صرفه‌جویی در فضای داخلی می‌شود، یا می‌توانند باتری را به همان اندازه نگه دارند و برد بیشتری داشته باشند. بیشتر فضای اضافی به صندلی های عقب بزرگتر با فضای پای بیشتر اختصاص می یابد. وانگ تان، مدیر کل طراحی خودروساز چینی Xpeng گفت: «ما بیشتر روی صندلی عقب تمرکز خواهیم کرد و می‌خواهیم آن را جذاب‌تر کنیم.

سازندگان خودروهای برقی به طور سنتی سبک نگه‌داشتن خودروها را در اولویت قرار می‌دهند، زیرا وزن در میزان مسافتی که خودرو قبل از نیاز به شارژ مجدد می‌تواند پیش برود مهم‌تر است، اما باتری‌های قوی‌تر اکنون به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهند طولانی‌تر و سنگین‌تر شوند. معاون طراحی Nio، کریس توماسون، گفت که نمای بزرگتر جلو ظاهری مجلل ایجاد می کند که برای بسیاری از خریداران SUV جذاب خواهد بود.

خودروسازان چینی نیز از طرح های پریمیوم بیشتری استفاده می کنند، مانند سدان Denza Z9GT که BYD در نمایشگاه خودرو پکن معرفی کرد. آنها از آلومینیوم سبک وزن اما گران قیمت دور می شوند و خودروهایی با نسبت بالاتری از آلیاژهای فولادی سنگین تر اما ارزان تر می سازند. بسیاری به جای خودروهای باتری دار، خودروهای هیبریدی می خرند، اگرچه بازارهای هر دو هنوز در چین در حال رشد است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، جنرال موتورز و شرکت فورد موتور در پنج سال گذشته سهم قابل توجهی از سهم بازار چین را از دست داده اند. امسال، فورد تصمیم گرفت بر روی موستانگ های کاملاً متفاوت متمرکز شود، مجهز به موتورهای بنزینی پنج لیتری V-8 و چهار لوله اگزوز.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021309783/%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1