اخبار

نوآوری ها و محصولات دانش بنیان در حوزه معدن تجاری سازی می شوند

نوآوری ها و محصولات دانش بنیان در حوزه معدن تجاری سازی می شوند

در چارچوب رفع نیازهای فناورانه و نوآورانه معدن که در خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود، با استفاده از محصولات دانش‌بنیان، فناوری‌ها و نوآوری‌های کاربردی، فضایی برای پاسخگویی به نیازهای این صنایع فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا. مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با هدف حمایت از تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر دانش و فناوری و رفع نیازهای صنایع مرتبط با معدن، رویدادهایی را برای اشتراک‌گذاری نیازهای فناورانه و نوآورانه معدن برگزار کرد.

در این رویدادها که توسط سامانه نوآوری و فناوری بخش معدن و متالورژی برگزار می‌شود، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فرصت لازم را دارند تا دستاوردها و توانمندی‌های خود را به بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با این حوزه ارائه کنند. بخش معدن و صنایع بهره مند از مواد معدنی.

در این رویداد شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی ضمن بیان نیازها و اولویت‌های خود، از توانمندی‌ها و محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های دانش‌آموز شرکت‌کننده در رویداد مطلع می‌شوند.

یکی از ملزومات اصلی ارائه دستاوردهای دانش بنیان، داشتن سطح بالاتر از حد متوسط ​​فناوری و استراتژیک بودن است. این محصول یا خدمت باید یکی از نیازهای حیاتی و اساسی صنعت را تامین کند تا بتواند در کاهش وابستگی به واردات و توانمندسازی اقتصاد کشور موثر واقع شود.

در این رویداد ضمن تشریح و تبیین نیاز، مشکل یا کمبودی که باعث نیاز به ایجاد یک محصول دانش بنیان شده است، از کاربردهای محصول یا محصولات دانش بنیان در معادن و صنایع معدنی و آگاهی از قابلیت های آنها و افزایش مصرف استفاده می شود. بیان می شوند.

محصولات دانش بنیان ارائه شده در این رویداد باید به تولید پایدار، افزایش ارزش افزوده، افزایش بهره وری از جمله افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهبود فرآیندها و عملیات و کمک به بهبود مصرف آب و انرژی کمک کند.

این فناوری ها نقش خود را در تولید انرژی پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه ای، کاهش مصرف دستگاه ها و تجهیزات، بهبود نگهداری و بهبود عمر تجهیزات، دستگاه ها و ماشین آلات ثابت می کنند.

بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و پیشرفته مانند فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، هوش، استفاده از هوش مصنوعی، تحول دیجیتال و فناوری‌های بهبود انرژی و حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های رویداد تبادل نیازهای فناوری است.

اگر محصول داخلی باشد باید دارای مزیت های تجاری و رقابتی، قابلیت رقابت با محصولات مشابه و قابلیت جایگزینی محصولات خارجی از نظر فنی و مالی باشد. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌محور با شرکت در این رویداد می‌توانند از فرصتی برابر و مشابه با سایر شرکت‌ها بهره‌مند شوند تا دستاوردهای دانش‌بنیان و نوآورانه خود را در معرض دید صنایع قرار دهند و در مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود قرار گیرند.

به گفته معاونت علمی، علاقه مندان برای شرکت در این رویداد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند درخواست خود را به دبیرخانه ایمینو ارسال کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن با واحد بازاریابی داخلی و فن بازار ایمینو 632 تماس حاصل کنند. شماره 02141868000.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021711668/%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF