اخبار

هوشمندسازی ساختمان رهنما فردای خوزستان-خانه هوشمند آکو

اصالت و قدمت نقطه‌ی اشتراک «مرکز کنترل ایران (سهامی خاص) » و « هانیول » است. ۸۵ سال پس از تاسیس هانیول در آمریکا، آقای کیومرث زمانی به سمت مدیریت عامل هانیول شاخه‌ی ایران منصوب شدند. کلیدهای دیمر یک روش به نسبت پیشرفته تری برای کنترل روشنایی اتاق است. این کلیدها به افراد اجازه می دهند تا روشنایی را در سطح مورد نظر خود نگه دارند که به نسبت برق کمتری را مصرف می کنند. هنگامی که این کلیدها با لامپ های LED همراه می شوند، می توانند هزینه ‌های برق مصرفی را کاهش دهند. سیستم های کنترل کننده دیجیتال، هسته ی اصلی سیستم های تهویه مطبوع هستند.

کاربران به راهی برای دسترسی به داده‌های تولید شده توسط حسگرها، کشف اینکه آیا مشکلات نیاز به عیب‌یابی دارند یا خیرو … نیاز دارند. یک رابط کاربری با طراحی ضعیف ممکن است دسترسی یا تجزیه و تحلیل لازم را که یک کسب و کار برای درک سطوح عملکرد ساختمان هوشمند به آن نیاز دارد، ارائه ندهد. استخر، سونا و جکوزی از مکان هایی هستند که نیاز به مراقبت و نگه داری زیادی متناسب با شرایط دارند. پایش و همچنین کنترل وضعیت هر یک از آن ها با انواع هوشمند سازی ساختمان امکان پذیر خواهد بود.

  • طبق آمار های منتشر شده در سال ۱۳۹۳ میزان انتشار گاز های گلخانه ایی بخش ساختمان حدود ۲۲.۸٪ می باشد که در نوع خود قابل تامل است.
  • این فناوری در زمینه های مختلف مانند صنایع ، بهداشت ، خانه و غیره به کار گرفته شده است.
  • در حالی که این دو اصطلاح گاهی به جای هم به کار می روند و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، اما در واقع در بعضی موارد تفاوت هایی دارند.
  • در ادامه روش هوشمند سازی ساختمان، لازم است تا تیمی خبره و مجرب از کارشناسان این فرآیند را برگزینید.
  • اگه این آموزش موجود هست ممنون میشم راهنمایی کنید در کدارم قسمت هست چون من پیدا نکردم .
  • مثلاً IBMS می‌تواند بر اساس تمایلات یک شخص، با ورود او به اتاق دمای هوا و نور را تنظیم کند.
هوشمندسازی ساختمان رهنما فردای خوزستان-خانه هوشمند آکو

سنسورها بخش جدایی ناپذیر از ساختمان های هوشمند هستند و نقش مهمی در جمع آوری داده هایی دارد که در رابطه با تصمیم گیری در مورد اختصاص منابع مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال، آمار ورود و خروج افراد به داخل و خارج ساختمان را به راحتی استخراج کنیم تا اطلاعاتی در مورد موقعیت افراد در زمانهای مشخصی از روز را بدست آوریم و متوجه شویم که چه منطقه ای بیشترین ترافیک را داشته است. مهم ترین بخش راه اندازی و تحویل یک سیستم هوشمند کاربردی خواهد بود. مشتری می تواند از تمام پتانسیل های سیستم هوشمند براساس نیاز و سلیقه خودش استفاده کند و تمام امکانات پروژه در این بخش بر اساس سلیقه کارفرما و کاربری پروژه راه اندازی و تحویل می شود.

اپراتورها می توانند چراغ ها را روشن و خاموش کنند یا از تایمر استفاده کنند. برنامه های پیشرفته نرم افزاری حتی می توانند داده ها را ذخیره کنند و نمودارهای مصرف ایجاد کنند تا مصرف انرژی دقیقاً تحت نظارت باشد. در خانه، هوشمند سازی ممکن است شامل چرخاندن چراغ ها ، باز و بسته شدن درها ، تنظیمات کولر گازی ، کنترل قهوه ساز ، نظارت بر سیستم آبپاش و بسیاری دیگر از کارهای خانه باشد.

هوشمندسازی ساختمان چیست؟ مزایا و کاربرد ساختمان هوشمند

این نوع پنل محیط تحت پوشش خود را به ناحیه های مختلف (۴,۲ و ۸ ناحیه) تقسیم می کند و به طور معمول در هر ناحیه تا ۳۲ دستگاه را پشتیبانی می کند. این سامانه قادر است فعال شدن هر سنسور را به طور جداگانه تشخیص دهد. این دوربین ها قابلیت چرخش به اطراف و بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی را دارند. این دوربین ها مناسب استفاده در موقعیت هایی هستند که یک اپراتور یا نگهبان در حال رصد منطقه از طریق آن ها است. آموزش جامع ساختمان مدرن نماتک، با توجه به این اصل تدریس شده که عزیزانی که این بسته رو تهیه می کنند هیچ اطلاع قبلی در این زمینه نداشته باشن و مطالب تماما از پایه آموزش داده میشه.

از این طریق می توان کنتورهای آب، برق و گاز را در مرکز کنترل مانیتورینگ کرد. پروتکل های مشترکی بین این سازنده ها ایجاد شد تا بتوان اتصال تجهیزات به یکدیگر را پیاده سازی کرد. در این روش از طریق کابل های مخصوص بین کنترلرها، سنسورها و عملگرها ارتباط برقرار می کنیم. به کمک چندین سنسور دمایی در قسمت های مختلف ساختمان، دمای محیط اندازه گیری می شود و با مقدار درخواستی کاربر مقایسه می شود.

تزیین باغچه با سنگ | 21 ایده طراحی و محوطه سازی باغ با سنگ

اطمینان از سرعت و کیفیت خوب اینترنت در تمام فضاهای ساختمان برای هوشمندسازی ساختمان داشته باشید. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد؛ تجهیزات مختلف خانه هوشمند از طریق اپلیکیشین­ های نصب شده در موبایل قابل کنترل هستند. اپلیکیشین هوشمندسازی ساختمان باید با سیستم هوشمندسازی تناسب داشته باشد.

یکی از نوین ترین رشته ها در صنعت ساختمان های داخل و خارج کشور آموزش هوشمند سازی ساختمان یا BMS می باشد که افراد بسیاری به آن تمایل نشان داده و دلیل آن را می توان در بازار کار پر رونق آن به دلیل پیشرفت تکنولوژی در منازل دانست. در هر ساختمانی امکان نقص تجهیزات واحد یا عملکرد نادرست دستگاه‌ها وجود دارد. بعضی از اتفاقات می‌توانند مال و یا حتی جان ساکنین ساختمان را در معرض خطر قرار بدهند.

امروزه تقاضا برای هوشمندسازی ساختمان به دلیل مزایای بسیاری که دارد افزایش یافته است و در بسیاری از شهرهای بزرگ پروژه های هوشمند سازی در بسیاری از ساختمان ها به کار گرفته شده و تعداد متقاضیان هوشمند سازی در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای هوشمند کردن ساختمان نشان از بازار کار عالی شغل هوشمند سازی ساختمان می دهد. هوشمندسازی ساختمان تهران و سایر شهرهای ایران هم کم کم باب شده و بستری عالی جهت سرمایه گذاری در این حوزه را ارائه نموده است. شرکت خانه هوشمند هیربد را می‌توان به عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه هوشمندسازی خانه هوشمند تهران ساختمان نام برد. فرقی نمی‌کند کجای ایران هستید، اجرای پروژه خانه هوشمند در سراسر ایران، برای مجموعه‌ی هیربد امکان پذیر است و این گروه آمادگی دارد تا در هرکجای این کشور به ارائه خدمات به هموطنان خود بپردازد. این شرکت تاکنون پروژه‌های موفق زیادی را در استان‌های اصفهان، فارس، یزد، مازندران و … اجرا نموده‌ است.

جدول 1 زیر مقایسه ای از فناوری های مختلف مورد استفاده برای این منظور را ارائه می دهد. این مفهوم بیانگر یک معماری اطلاعاتی مبتنی بر اینترنت جهانی است که تبادل کالا و خدمات را تسهیل می کند. در حالی که این دو اصطلاح گاهی به جای هم به کار می روند و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، اما در واقع در بعضی موارد تفاوت هایی دارند. طبق آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۴ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که این تعداد واحد مسکونی با توجه به رشد جمعیت در طی ۳۰ سال اخیر در کشور هاکی از افزایش قابل توجهی در این زمینه می باشد.