اخبار

کاشت برنج در ایران شرایط مناسب و بیماری های و آفات گیاه برنج

عطر برنج يکي از خصوصيات اصلي برنج است که بر روي بازار مصرف اين گياه استرانژيک نقش بسيار مهمي دارد. طي آزمايشي بر روي لاين 8008 در تاريخهاي مختلف كاشت (15/2، 25/2 و 4/3) مشخص شد كه بيشترين ارتفاع گياه مربوط به تاريخ نشاءكاري 4/3 مي باشد (حسيني ايمني، 1384). خشک در گياهان بيانگر ميزان افزايش وزن گياه در واحد زمان بوده و واحد آن گرم در متر مربع زمين مي باشد. Cgr بالا با عملکرد بيشتر در ارتباط است (مهدوي و همکاران 2004). برای نگهداری سابقه خریدتان، نیاز به شماره موبایل (یا ایمیل) شما داریم.

ببینید | حمایت ترامپ از آشوب در ایران | در کنار شما هستم و همیشه با شما خواهم بود!

توسط دامداران خریداری میشود و یا در صورتی که خود کشاورزان دارای دام باشند برای مصرف دام خودشان در فصل زمستان ذخیره میشود. روز برنج را درو کرده و روز بعد آنها را که خشک شده اند جمع آوری میکنند و در چند نقطه از مزرعه دپو میکنند. مکانیزم گیاه برنج بنحوی است که برگ ها از طریق آوند های هوایی لوله ای، اکسیژن را به قسمتهای تحتانی و ریشه می رساند . سپس دانه ها را بین دستان خود بمالید تا دانه برنج از پوسته جدا شود. ساقه های طلایی برنج را بریده، آنها را دسته کنید و بگذارید خشک شوند. البته بعضی اعتقاد دارند که مرطوب نگه داشتن خاک کافی است و لزوماً نیازی به غرقابی کردن نیست.

آماده نمودن خزانه برای کاشت برنج

برخلاف استان گیلان، شرایط آب و هوایی استان مازندران به گونه‌­ای است که امکان کاشت برنج برای دو بار در سال وجود دارد. قبل از کاشت برنج، خاک باید در بهترین شرایط برای رشد محصول agriculture-na.ir و باشد. یک زمینی که خوب آماده شده باشد محصول سالم و یکنواختی می دهد که می تواند با علفهای هرز رقابت کند، از آب کمتری استفاده کند و با هزینه کمتر بازده بیشتری کسب کند.

هنگامی که نامی از محصول برنج برده می شود ، مناطق شمالی کشور در ذهن تداعی می شود؛ جایی که شالیزارها به برکت آب و هوای این مناطق اراضی پرآب و در واقع غرق آب هستند. خاک مناسب برای کشت برنج باید حاصلخیز باشه و عناصر خاصی رو داشته باشه. درنتیجه این اتفاقات باعث می‌شه که سال به سال زمین کشاورزی ضعیف بشه و البته محصولی هم که تولید می‌شه دیگه کیفیت اولیه رو نداره. وقتی که برنج در زمین کشت می‌شه، از مواد آلی و مغذی موجود در خاک تغذیه می‌کنه و رشد پیدا می‌کنه.

مسیر گمرک ایران با 7 کشور همسایه سبز شد/ افزایش چشمگیر سرعت و حجم ترانزیت

بین سه روز تا یک هفته طول می کشد (با توجه به دمای هوا) تا بذر جوانه بزند. برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید. دانه های جوانه زده خود را به سطل یا گلدان خود اضافه کنید. یک لایه برنج را به صورت یکنواخت پخش کنید، بذرها رابا فاصله ی 2.5 تا 5 سانتی متر کنار هم قرار دهید. اگر جوانه های شما در آب شناور می شوند، می توانید از انگشتان دست خود برای فشار دادن ریشه ها به داخل خاک استفاده کنید. بذرهای برنج را از یک فروشگاه لوازم باغبانی بخرید و یا برنج های دانه بلند قهوه‌ای رنگ را از فروشگاههای مواد غذایی تهیه کنید.

پيردشتي و همکاران طي آزمايشي در سه تاريخ کاشت (23 ارديبهشت، 2 خرداد و 11 خرداد) روي چهار رقم از ارقام برنج (طارم، نعمت، فجر و ساحل) دريافتند که در بين شاخص هاي رشد تجمع ماد? خشک براي تمامي ارقام در تاريخ نشاءکاري سوم بيشتر از تاريخهاي ديگر بود. دانستن زمان برداشت برنج شمال کشت اول و دوم در مازندران و گیلان به شما کمک می کنید تا در زمان فراوانی محصول بتوانید با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خرید برنج تان را انجام دهید. افضل زایی مدیر جهاد کشاورزی سرباز هم گفت برنج تولید شده در این شهرستان به عنوان دومین مرکز تولید برنج در سیستان و بلوچستان بیشتر از نیاز مردم منطقه است و قابلیت ارسال آن به دیگر مناطق استان وجود دارد .