اخبار

کشت برنج در فارس و چشم انداز فرارو

مخلوط برنج قهوه ای و شلتوک نیز دوباره صفحات ریخته می شود تا عمل جداسازی صورت گیرد. ماشین های پوست کن مخلوطی از برنج قهوه ای سالم و شکسته، شلتوک پوست نکنده، پوست و مواد اضافی دیگر تولید می کند. پوسته و سایر مواد خارجی در ماشین پوست کن از شلتوک و برنج قهوه ای جدا می شود. مجموع برنج قهوه ای و شلتوک پوست نشده وارد ماشین پادیه یا جداساز شلتوک و برنج قهوه ای می شوند. از درصد برنج قهوه ای و درصد شلتوک در حالت استاندارد از ماشین های پوست کن خارج می شوند و این ترکیب در یک پادیه تغذیه می شوند.

کشاورزی عمودی – تکنولوژی جدید کشاورزی

لازم به توضیح می باشد که اکثر اراضی منطقه نیمه گرمسیری ( چرام ) میزان فسفر خاک آنها در محدوده 20 پی پی ام و یا بیشتر می باشد. همچنین اضافه نمودن 30 الی 40 تن کود حیوانی در هکتار نیز به بهبود خصوصیات خاکهای شالیزار کمک نموده و موجب افزایش عملکرد در شالیزارها می گردد. با توجه به اینکه برنج گیاهی است که به خاکهای عمیق با بافت سنگین و نیمه سنگین ( لومی رسی ) نیاز دارد، انتخاب زمین مناسب جهت کشت این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. برنج به شوری خاک نسبتا مقاوم و در اسیدیته 4 تا 7/5 خاک ها نیز می تواند رشد کند.

گیاه‌شناسی[ویرایش]

برنج در استان‌های سِند و پنجاب که خاک‌های حاصلخیزی دارند، کشت می‌ شود. این کشور بیش از سی سال است که با شرکت موسسهٔ تحقیقاتی و بین‌المللی برنج همکاری دارد و طی ۱۲ پروژهٔ بزرگ، اقدام به تولید بیش از ۴۹ گونه برنج، با کیفیت بالا نموده است. از این رو برنج دانه سالار را به شما عزیزان معرفی می کنیم. برنج دانه سالار در حال حاضر از صادر کنندگان برنج ایرانی به اروپا است. باعث تولید ریشه‌های قوی، ساقه‌های محکم و ضخیم، تشکیل و پرشدن دانه و زودرسی محصول برنج می‌شه.

تولید برنج در ایران

برای جمع کردن بوته برنج درو شده نیز مانند قبل بوده و پس از خشک شدن ساقه های برنج در زیر آفتاب شروع به جمع آوری آن می کنند. پس از بوجود آمدن دانه های برنج نوبت به درو کردن برنج توسط کشاورزان میرسد، کشاورزان برای درو برنج از دو روش سنتی و ماشینی استفاده می کنند که در ادامه روش های موجود برای درو برنج را به طور کامل توضیح میدهیم. که بعد از گذشت تقریبا یک هفته تا ده روز که بصورت کامل فضای داخلی جو با مایع سفید رنگ پر شد کشاورزان آب ورودی به زمین کشاورزی را قطع می کنند. با این کار آب نیز به صورت تقریبا هم ارتفاع در تمام نقاط زمین پخش شده و باعث رشد یکنواخت بوته های برنج در آینده میشود. با یک حساب سرانگشتی می توان محاسبه کرد که هر گیاه برنج چیزی حدود ۱۰ گرم برنج تولید می کند.

استفاده از علف کش ها در 4 الی 7 روز بعد از نشا نیز توصیه می شود. نیترات باقیمانده را در 2 قسمت مساوی در 30 روز و 50-60روز (شروع خوشه) بعد از کاشت اعمال کنید. شخم دوم حداقل 3-2 هفته قبل از کاشت با استفاده از دیسک در قسمت های مختلف زمین تا اندازه های کوچک کلوخ ایجاد شود. در این agriculture-na ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. در عمليات خشك كردن شلتوك با خشك كن هاي خوابيده قطر لايه مناسب براي شلتوك 30 الي 40 سانتي متر پيشنهاد مي گردد. علاوه بر موارد فوق دو بار وجین دستی در مراحل روز و روز پس از نشاکاری توصیه می گردد.

با این حال، همه سیستم‌های DWC (کشت آب عمیق) برای محصولات پیچیده‌ای مانند برنج کاملاً کار نمی‌کنند. قبل از شروع کشت برنج به روش هیدروپونیک، ابتدا باید سیستم هیدروپونیک مناسب را انتخاب کرد همانطور که می‌دانیم برنج یکی از گیاهانی است که عاشق آب است. و برنج تا ۱۸۰ روز طول می‌کشد که منجر به کاهش حداکثر چرخه رشد یک پرورش‌دهنده به دو دوره در سال شود. علاوه بر این، پس از برداشت، ساقه‌ها باید به مدت دو هفته در روزنامه پیچیده شوند تا خشک شوند.