اخبار

آیا گرانی بنزین باعث خرید خودروهای برقی می شود؟

با توجه به افزایش سریع قیمت بنزین در سراسر جهان، جای تعجب نیست که خودروهای برقی محبوبیت پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، اگرچه تسلا به‌عنوان محبوب‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی جهان، در آمریکا مستقر است، اما بیشترین تعداد فروش خودروهای برقی در واقع در چین رخ داده است. چین متوجه شده است که سهم عمده ای در آلودگی جهانی دارد و اقداماتی را برای کاهش آلودگی انجام داده است. بنابراین، چین سخت کار می کند تا مردم را به خرید خودروهای برقی به جای استفاده از خودروهای گازسوز تشویق کند. چین همچنین به دلیل جمعیت زیاد، بزرگترین مصرف کننده خودروهای برقی است.

تایید مزایای آب و هوای خودروهای الکتریکی

سهم بازار خودروهای برقی باید به سرعت افزایش یابد تا حفاظت بیشتر از آب و هوا در حمل و نقل فراهم شود. وسایل نقلیه نه تنها در حین کار، بلکه در حین تولید و دفع نیز بر محیط زیست و آب و هوا تأثیر می گذارند. بر اساس مطالعه اخیر به سفارش آژانس محیط زیست آلمان، خودروهای الکتریکی ثبت شده در سال 2020 نسبت به خودروهای با موتور بنزینی 40 درصد سازگارتر با آب و هوا هستند.

با گسترش سریع تولید انرژی های تجدیدپذیر، این مزیت اقلیمی وسایل نقلیه ثبت شده در سال 2030 به حدود 55 درصد افزایش خواهد یافت. محققان اظهار داشتند که خودروهای الکتریکی یک عنصر کلیدی در دستیابی به اهداف آب و هوایی در آلمان هستند. به منظور جذاب‌تر کردن خرید، خودروهایی با آلایندگی CO2 بالاتر باید برای ثبت نام جدید در آینده مشمول هزینه‌های اضافی شوند.

اما معایب خودروهای برقی عمدتاً به این دلیل است که برق همچنان از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود. در طول انتقال مداوم به یک سیستم برق تجدیدپذیر، این معایب همچنان کاهش خواهد یافت.

تا سال 2050، وسایل نقلیه الکتریکی از نظر تمام اثرات زیست محیطی تجزیه و تحلیل شده، از وسایل نقلیه موتور احتراقی پیشی خواهند گرفت. به عنوان مثال، خودروهای برقی 27 درصد کمتر از خودروهای بنزینی آسیب آب وارد می کنند.

علاوه بر این، انتقال الکتریکی تقاضا و استخراج مواد خام مانند کبالت، نیکل و لیتیوم را افزایش می دهد که برخی از آنها حیاتی هستند. با این حال، عرضه مواد اولیه اولیه را می توان در دراز مدت از طریق بازیافت مناسب کاهش داد. به طور کلی، برای دریافت مزایای آب و هوایی و زیست محیطی وسایل نقلیه الکتریکی، توسعه و گسترش زیرساخت شارژ ضروری است.

آیا گرانی بنزین باعث خرید خودروهای برقی می شود؟

آیا خودروهای برقی گران هستند؟

به طور متوسط، خودروهای برقی هنوز کمی گرانتر از خودروهای گازسوز هستند. دلایل متعددی پشت این موضوع وجود دارد. باتری خودروهای برقی هنوز نسبتاً گران هستند، خودروهای برقی زیادی در بازار در مقایسه با خودروهای بنزینی وجود ندارد و بسیاری از خودروهای برقی کاملاً جدید هستند.

به این دلایل، خودروهای الکتریکی نسبتاً گران هستند، اما با شروع بیشتر شرکت‌ها به تولید خودروهای الکتریکی، گزینه‌های بیشتری در بازار وجود خواهد داشت. این نوع رقابت می تواند به کاهش قیمت خودروهای الکتریکی در آینده کمک کند.

این کشور از نظر فناوری پیشرفته در خودروهای الکتریکی از سه کشور عقب تر است

ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده علیرغم رعایت استانداردهای رانندگی، در پذیرش خودروهای الکتریکی از همتایان خود عقب مانده اند.

تقریباً از هر پنج خودروی فروخته شده در سال 2023، یک خودرو الکتریکی خواهد بود. فروش خودروهای الکتریکی در سال 2023 به 14 میلیون دستگاه خواهد رسید که 95 درصد آن در چین، اروپا و ایالات متحده است. در حالی که فروش خودروهای الکتریکی در سطح جهانی در حال افزایش است، تنها در چند بازار کلیدی به شدت متمرکز است.

نزدیک به 14 میلیون خودروی الکتریکی جدید تا سال 2023 در سراسر جهان ثبت می شود و تعداد کل در جاده ها به 40 میلیون خواهد رسید. فروش خودروهای برقی در سال 2023 نسبت به سال 2022 بالغ بر 3.5 میلیون دستگاه دیگر بوده که نشان دهنده افزایش 35 درصدی نسبت به سال قبل است. این روندها نشان می دهد که رشد بازار خودروهای الکتریکی همچنان قوی است. خودروهای برقی با باتری 70 درصد از سهام خودروهای الکتریکی در سال 2023 را تشکیل خواهند داد.

تایلند پیشرو در تولید خودروهای الکتریکی در آسیای جنوب شرقی است

بر اساس تجزیه و تحلیل بلومبرگ از انتقال در حال انجام در چهار قاره، زمانی که 5 درصد از فروش خودروهای جدید کاملاً الکتریکی شوند، همه تغییر می کند.

افزایش خودروهای الکتریکی به این معنی است که افراد بیشتری آنها را جریان اصلی می دانند، خودروسازان تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بازار دارند و زیرساخت شارژ در حال گسترش است.

بر اساس گزارش جمعیت جهان، بسیاری از کشورها در سال گذشته به طرز خیره کننده ای از نقطه اوج عبور کردند. تایلند به عنوان پیشرو در خودروهای الکتریکی در آسیای جنوب شرقی ظاهر شده است و در سه ماهه اول سال 2023 از آستانه 5 درصد فراتر رفت و سپس در سه ماهه آخر به نزدیک به 13 درصد از فروش خودروهای جدید رسید.

داستان مشابهی در ترکیه رخ داد، کشوری که یک سال پیش به سختی در رادار پذیرش خودروهای الکتریکی بود. خودروساز ترکیه ای معروف به Tug با عرضه اولین خودروی باتری دار خود، T10X، یک شاسی بلند که رقیب تسلا مدل Y است، تغییر کرد. ترکیه در سه ماهه سوم از اوج 5 درصدی خود عبور کرد و چهارمین بازار بزرگ خودروهای الکتریکی اروپا در جهان بود. ربع چهارم. ناوگان خودروهای الکتریکی جهان همچنان به رشد خود ادامه می دهد و فروش آن در سال 2024 به 17 میلیون نفر خواهد رسید.

آیا می دانستید که بخش حمل و نقل مسئول 28 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در ایالات متحده است که بیشتر آن از وسایل نقلیه مسافربری ناشی می شود؟ اگر در حال حاضر یک ماشین بنزینی معمولی رانندگی می کنید، تغییر به یک ماشین الکتریکی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید ردپای کربن خود را کاهش دهید و هر روز تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشید. اما مزایای خودروهای برقی تنها به مزایای زیست محیطی محدود نمی شود، داشتن و رانندگی با خودروهای برقی مزایای بسیار دیگری نیز دارد.

خودروهای برقی برای محیطی بهتر

یکی از مزایای اصلی خودروهای الکتریکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما نادیده گرفتن مزایای زیست محیطی بسیار مهم است. خودروهای برقی نه تنها در حین استفاده، بلکه در کل چرخه عمر خودرو نسبت به خودروهای گازسوز آلایندگی بسیار کمتری تولید می کنند.

ردپای کربن خودروهای الکتریکی به کاهش ادامه خواهد داد. این امر باعث می شود خودروهای برقی ابزاری قدرتمند در مبارزه با تغییرات آب و هوایی باشد که بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. علاوه بر این، وسایل نقلیه الکتریکی با آلایندگی صفر می توانند به کاهش آلودگی هوا، به ویژه برای آسیب پذیرترین جوامع، که به طور نامتناسبی تحت تأثیر انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا هستند، کمک کنند.

آیا گرانی بنزین باعث خرید خودروهای برقی می شود؟

تحقیقات نشان داده است که خودروهای الکتریکی حداقل به اندازه خودروهای بنزینی و دیزلی ایمن هستند.

ماشین‌های برقی ارزان‌تر و راحت‌تر از ماشین‌های بنزینی نگهداری می‌شوند

خودروهای برقی با قطعات کمتر، بدون موتور احتراق داخلی، بدون روغن، سایش ترمز کمتر و قطعاتی که نیاز به تعمیر و نگهداری کم یا بدون نیاز دارند، هزینه تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود با سوخت گاز دارند. در واقع، صاحبان خودروهای برقی نصف صاحبان خودروهای گازسوز را برای تعمیر و نگهداری هزینه می کنند. هزینه‌های نگهداری کمتر و تقاضای کمتر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و دردسر رانندگان خودروهای الکتریکی شود.

نیازی به رفتن به پمپ بنزین یا خرج کردن پول برای بنزین نیست

چقدر خوب است که در هوای گرم تابستان، سرمای شدید یا باران شدید هر چند هفته یک بار مجبور نباشیم بیرون در یک پمپ بنزین کثیف بایستیم. با یک ماشین برقی، می‌توانید آن را یک شبه در خانه شارژ کنید (همانطور که هر شب گوشی خود را به برق وصل می‌کنید) و فقط در سفرهای طولانی جاده‌ای مجبور به توقف و شارژ شوید. علاوه بر این، با پرداخت هزینه برق برای خودروهای برقی به جای بنزین برای خودروهای گازسوز، می توانید سالانه صدها دلار در هزینه سوخت صرفه جویی کنید. در طول عمر خودرو، این پس انداز می تواند افزایش یابد.

هزینه مالکیت خودروهای برقی کمتر از خودروهای گازسوز است. خودروهای برقی اغلب گرانتر از خودروهای گازسوز هستند. اما بین هزینه‌های سوخت کمتر، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کمتر و اعتبارات مالیاتی موجود، کل هزینه‌های داشتن یک خودروی برقی در طول عمر وسیله نقلیه کمتر از کل هزینه داشتن یک خودروی گازسوز است. در طول عمر خودرو، دارندگان خودروهای برقی می توانند تا 10000 دلار پس انداز کنند.

با تغییر از یک وسیله نقلیه گازسوز به یک وسیله نقلیه الکتریکی، می توانید از رشد صنعت خودروهای الکتریکی حمایت کرده و به افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی و زیرساخت خودروهای الکتریکی کمک کنید.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021812752/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF