اخبار

اتاق اصناف ایران به دنبال اصلاح معاملات مالیاتی است

اتاق اصناف ایران به دنبال اصلاح معاملات مالیاتی است

یکی از اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امسال نیز مانند سال های گذشته امکان استفاده از تفاهم نامه ماده 100 در معاملات وجود دارد، گفت: در سال گذشته قول تعدیل داده شد در نسبت سود فعالیت (اینتکاد) در نظر گرفته می شود و این همان چیزی است که در سال جاری تلاش می شود پس از مشورت با اتاق، حداقل در کدهای دریافتی که به طور غیرقابل قبولی بالا به نظر می رسد، تعدیل های مناسب انجام شود. همکاری سازمانی

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، مهدي عميذر افزود: اتاق اصناف ايران در سال 1402 به دنبال اصلاح معاملات مالياتي بود، اما سازمان امور مالياتي با تأخير از اتاق براي اعلام نظر در خصوص نرخ ماليات دعوت كرد. اما در مدت کوتاهی اتاق اصناف ایران این موضوع را به اتاق های سراسر کشور منعکس کرد و برخی اتحادیه ها نیز معاملات پیشنهادی خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه از سازمان امور مالیاتی درخواست کرده ایم که نمونه ای از تحلیل درآمد و هزینه را به اتاق بازرگانی ایران ارائه کند تا بتوانیم بر اساس آن توصیه های اتاق را ارائه دهیم، گفت: متاسفانه علاوه بر تاخیر زیاد، در پاسخگویی به این موضوع اقدام می کنیم ، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد به دلیل تنوع زنجیره امکان ارسال نمونه فرم وجود ندارد.

به گفته وی، این موضوع باعث ایجاد تاخیر و چالش در روند بررسی اینتاکود شد. با این حال، تلاش می شود تا قبل از بارگذاری فرم تبصره ماده 100، کدهای ورودی با نسبت غیر واقعی (به ویژه شرکت های خدماتی که اقدام به خرید و نصب قطعات یدکی مانند تعمیر موبایل، مکانیک و …) می کنند، تنظیم شوند و تا کنون وجود داشته است. تلاش ها و جلسات مشترک با دفتر فنی سازمان برگزار می شود.

امید در خصوص شرایط استفاده از فرم ماده 100 تفاهم نامه نیز اعلام کرد: نصاب مبلغ فروش در مشاغل تعاونی برای استفاده از تفاهم نامه ماده 100 با ابهامی مواجه شد که با توجه به اعلام سازمان و پیش نویس بخشنامه، این حد نصاب در نظر گرفته شده است. 36 میلیارد تومان باشد.

وی افزود: در عین حال باید در خصوص تعداد اقساط مالیات مقطوع و ممانعت از تأخیر تأدیه فکری کرد. در مورد مورد اول، در متن پیش‌نویس پیش‌بینی می‌شود که 5 قسط در مدت چهار ماه باشد که کاملاً ناکافی است و در این شرایط اتحادیه تمایلی به استفاده از فرم تفاهم‌نامه نخواهد داشت، بلکه جریمه دیرکرد دارد. سررسید آن معاف خواهد بود.

یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: همچنین باید این امکان را فراهم کنیم که اگر واحد تجاری تفاهم نامه ماده 100 را نپذیرفت یا شرایط عملیاتی آن با این ماده مطابقت نداشت، بتواند مالیات استفاده را اصلاح کند. معاملات با اطمینان و یا در صورت نگهداری اسناد و مدارک، با نمایش هزینه ها و گزارش درآمد به صورت شفاف و منصفانه، مالیات خود را پرداخت کند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار ما این است که مودیان مالیاتی که به هر دلیل مشمول اخطار نمی‌شوند با اعمال صلاحدید حسابرسان در استفاده از سرنخ‌های مالیاتی و کدهای ورودی غیر سنتی مشمول فرآیند حسابرسی نشوند و مشمول فرآیند حسابرسی نشوند. مشمول مالیات های غیر واقعی

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021712215/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA