اخبار

قیمت کنجاله سویا به زودی کاهش می یابد/تولید ۱۵۰ میلیون قطعه مرغ ادامه دارد

قیمت کنجاله سویا به زودی کاهش می یابد/تولید ۱۵۰ میلیون قطعه مرغ ادامه دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به زودی با برنامه هایی که در دستور کار داریم، شاهد کاهش قیمت کنجاله سویا خواهیم بود و اقداماتی چون تامین بلندمدت نهاده ها، تنوع بخشی و رقابت در حوزه کشاورزی را شاهد خواهیم بود. ” باید کنجاله سویا بخوری.»

به گزارش ایسنا، علی رضا بیمانبک یکی از موضوعات مهم در تنظیم بازار را تعادل در بازار و ارتقا و رونق تولید عنوان کرد و گفت: زمانی که تولید رونق داشته باشد. اگر عرضه بیش از تقاضا باشد و تفاوت وجود داشته باشد، طبیعتاً تعدیل بازار رخ خواهد داد. اما وقتی نتوانیم به ثبات تولید برسیم، ثبات را حفظ کنیم، تداوم تولید را حفظ کنیم و منافع تولیدکننده را تضمین کنیم، طبیعی است که با هر نوع قیمت گذاری و نظارت اجباری نتوانیم به آن ثبات، تعادل و تنظیم بازار برسیم. و فشار بر بازار.

تولید تخم مرغ در سه سال گذشته افزایش یافته است

وی افزود: در حوزه تخم مرغ طی سه سال گذشته شاهد رونق تولید و رشد عمده در حوزه تولید بوده ایم. در کنار این افزایش تولید، باید بتوانیم با اطمینان عرضه به تولیدکنندگان را افزایش دهیم و همچنین هزینه های تولید از جمله نهاده ها را کاهش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شش ماهه اول سال به دلیل افزایش دما و گرما کاهش مصرف داریم و در شش ماهه دوم تقاضا افزایش می یابد. یکی از راه های ساماندهی بازار، حمایت از امور دام و گروه های مختلف خرید به شیوه سنتی است که در سال های اخیر اعلام شده است. این خرید تضمینی به این معنی است که شما در حال خرید یک تخم مرغ هستید و در عرض تقریباً دو ماه آن تخم مرغ ساخته می شود قیمت آن کاهش می یابد. اما این اقدام هزینه تنظیم بازار را متوجه دولت می کند.

ما در حال برنامه ریزی برای ورود به بازارهای اتحادیه اوراسیا هستیم

وی در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی گفت: راه دیگری هم وجود دارد که دولت برنامه ریزی کند تا با حمایت و همراهی بخش خصوصی، مازاد عرضه را به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و منطقه خلیج فارس صادر کند. بخش قصد داریم با سازمان ها در بازار اتحادیه اوراسیا حضور داشته باشیم.

بیمان پاک با بیان اینکه تولیدکننده می تواند برای صادرات درآمد ارزی داشته باشد، گفت: در نظر داریم با همکاری و برنامه ریزی با بانک مرکزی تدابیری را برای تسهیل بازگشت ارز انجام دهیم تا ارز خود را با نرخ رقابتی تامین کنند. با نرخ زیان یا درآمد کمتری که از فروش در بازارهای محلی به دست می‌آورند تا با صادرات و ادامه تولید جبران کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با فعالیت شدید وزارت امنیت، سفارت ما در روسیه، رایزن بازرگانی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های مرتبط، توانستیم به مدت سه ماه مستمر در روسیه مجوز بگیریم و بازار بسیار بزرگی را که به محصول ما نیاز دارد و به آن نفوذ می کند، تضمین کنیم. همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی بود، نفوذش بر سر میز مردم بود و تداوم تولید و تنظیم و تعادل بازار را داشت.

وی با توجه به اینکه نهاده های دامی ارز ترجیحی دریافت می کنند و با صادرات این حمایت به کشورهای دیگر می رود، گفت: فروش ارزی و اگر از امارات، قطر، عمان، عراق و روسیه خرید کنند، پرداخت می کنند. به ارز خارجی.» ارز نسبت به قیمت به عبارت دیگر، سود ارز برگشتی نصیب تولیدکننده می شود. در صورت عدم صادرات در فصل گرما، درآمد تولید کاهش می یابد، زیان در محصول منعکس می شود، این امر باعث حذف جوجه های تولیدی می شود و در شش ماهه دوم سال با بحران تخم مرغ مواجه خواهیم شد. .

بیمان پاک گفت: مزایای صادرات به شبکه تولید می رود و منجر به رونق تولید می شود و از طرفی ارز نیز به کشور باز می گردد.

بیمان پاک گفت: در طول یک سال گذشته راهبرد وزارت جهاد کاهش قیمت تمام شده تولید بود. یکی از مهمترین زمینه ها در تجارت طیور هزینه تولید است. بحث شده است اینکه ما نهاده ها را سریع، آسان، با قیمت مناسب و رقابتی ارائه می کنیم، فعالیتی بود که امروز برنامه ریزی شد و محقق شد. امروزه نهاده ها شامل ذرت، آرد و جو است و ذرت به مدت 3 ماه، 4 ماه و 6 ماه به میزان 20 تا 30 درصد کمتر از نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار می گیرد. این باعث افزایش تولید و اعتماد به نفس می شود.

بیش از 70 درصد از کل قیمت مرغ و تخم مرغ

وی گفت: بیش از 70 درصد از کل قیمت مرغ و تخم مرغ در بخش طیور نهاده هایی است که سه بار در این بخش اتفاق افتاده است. یکی از آنها رفع انحصار، افزایش تعداد بازیگران و ایجاد رقابت است که نشان می دهد این انحصار چه در زمینه خرید اعتبار و چه در زمینه کاهش قیمت و تنوع منابع مشخص است. سال ها پیش از یک منطقه جغرافیایی مانند آمریکای لاتین عرضه می کردیم اما در حال حاضر از 5 تا 6 نقطه عرضه می کنیم.

بیمان پاک به قیمت نهاده ها نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه نهاده ها قیمت ها مناسب و قابل کاهش است که به کاهش قیمت تولید کمک می کند. تلاش می کنیم با همکاری و هماهنگی اتحادیه ها قیمت ها را به قیمت مصوب نزدیک کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ 57 هزار تومان است. در مورد محصول، بخشی از محل صادرات و سود حاصل از محل صادرات جبران می شود و بخشی دیگر با همان خرید تضمینی و همراه با آن گروه سازمان ها انجام می شود.

قیمت کنجاله سویا به زودی کاهش می یابد

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نهاده ها کاهش می یابد یا خیر؟ وی بیان کرد: در زمینه کنجاله سویا نیز با همین برنامه هایی که در دستور کار داریم به زودی شاهد کاهش قیمت کنجاله سویا خواهیم بود و این امر با تامین نهاده های بلندمدت، تنوع و رقابت محقق می شود. . در زمینه کنجاله سویا.

بیمان پاک به تولید مرغ نیز اشاره کرد و گفت: در مورد مرغ هم همینطور است. وقتی نهاده ها را در اختیار مرغداران قرار می دهیم مرغداران احساس راحتی می کنند چون تا 6 ماه آینده نهاده ها را داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تولید افزایش می یابد.

به گفته وی، در زمینه تخم مرغ زنجیره های نیمه رسیده داریم که با کمک آنها مدیریت می کنیم، اما در مزرعه مرغ سهم زنجیره کم است و درصدد افزایش سهم زنجیره ها هستیم.

ما ذخایر استراتژیک سایت های تولید محلی را ارائه می دهیم

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دو اقدام در زمینه مرغ انجام داده ایم، گفت: یکی از اقدامات این است که سهم زیادی از موجودی خود را از تولیدات داخلی تامین کنیم. یعنی دیگر واردات نداریم. اقدامی که دولت انجام داد این است که ارز مرغ به سالن دوم رفت و امسال برای واردات مرغ منجمد ارز ترجیحی نمی دهیم و ذخایر استراتژیک مرغ داخلی ما تامین می شود. تاکنون 60 هزار تن ذخیره سازی شده است که به 80 هزار تن می رسیم.

وی افزود: اگر مازاد داشته باشیم به موازات خریدهای داخلی طرح صادرات را نیز تغییر می دهیم. در حال حاضر حدود 2 تا 3000 تن برنامه ریزی شده است. روز گذشته وزیر با کمک سازمان ها اجازه صادرات 17 هزار تن اضافه را صادر کرد.

ادامه تولید 150 میلیون قطعه

بیمان پاک در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در نظر داریم تولید مرغ را افزایش دهیم، جوجه ریزی 150 میلیون جوجه را به صورت مستمر ادامه دهیم و بر تعادل و ساماندهی بازاری که در این هشت ماه شاهد بودیم نظارت کنیم.

عرضه سالانه بیش از 3 میلیون تن جو

وی ادامه داد: سال گذشته در زمینه گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه بودیم اما سعی کردیم نهاده های کافی را تامین کنیم و در این راستا جو به میزان زیادی تامین شد. امسال در نظر داریم علاوه بر جو داخلی بیش از 3 میلیون تن جو وارد و عرضه کنیم.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021712193/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B5%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86