اخبار

احداث میدان تیر برای کامیون های حمل و نقل در آستارا نیاز اصلی مرزهای زمینی شمال کشور است.

ایسنا/گیلان مرز زمینی آستارا مهمترین و فعال ترین مرز زمینی شمال جمهوری اسلامی ایران و دروازه ایران به اروپا است، زیرا بیشترین حجم تجارت بین المللی با روسیه، آذربایجان و کشورهای اروپای شرقی از این مسیر انجام می شود. محدوده تیراندازی استاندارد ضروری است.

یکی از مشکلاتی که رانندگان خودروهای سنگین ترانزیتی داخلی و خارجی در مرزهای زمینی شهرستان آستارا در شمال غرب استان گیلان با آن مواجه هستند، نبود میدان تیر مناسب برای توقف در هنگام افزایش تردد کامیون ها و ایجاد صف طولانی در این شهر است. نقطه. مرز شلوغ شمال جمهوری اسلامی ایران. در برخی موارد این صف تا کیلومترها کشیده می شود و برای رانندگان و اشیاء داخل خودروها و همچنین عابران مشکل ایجاد می کند.

احداث میدان تیر برای کامیون های حمل و نقل در آستارا نیاز اصلی مرزهای زمینی شمال کشور است.

صف های طولانی تردد در جاده های منتهی به مرزهای زمینی آستارا را مختل کرده و مشکلاتی از جمله تصادف و دیگر مشکلات را برای رانندگان به وجود می آورد. بر این اساس، ایجاد میدان تیر از اهمیتی مضاعف برخوردار است، علاوه بر توقف کامیون ها در یک منطقه خاص و جلوگیری از خطرات و خطرات ترافیکی و آلودگی آن، نیازهای روزانه رانندگان به مسکن، استراحت و خرید مایحتاج آن نیز تامین شود.

احداث میدان تیر برای کامیون های حمل و نقل در آستارا نیاز اصلی مرزهای زمینی شمال کشور است.

آستارا یک شهر مرزی کوچک و گردشگرپذیر است که برخلاف بسیاری از شهرها، گمرک آن در داخل شهر قرار دارد و کامیون ها تا رسیدن به بندر یا مرز زمینی مجبورند در محدوده شهر تردد کنند، به همین دلیل میدان تیری ایجاد شده است. برای توقف های طولانی مدت یا موقت برای این وسایل نقلیه، یک وسیله نقلیه ترانزیتی ضروری است. ساخته شود. در شهرستان مرزی آستارا.

احداث میدان تیر برای کامیون های حمل و نقل در آستارا نیاز اصلی مرزهای زمینی شمال کشور است.

ایجاد و احداث پارکینگ در فعال ترین و مهم ترین مرز زمینی شمال کشور، نیاز و تقاضای اساسی فضا و زیرساخت های لجستیکی مهم است که مشکل صف های طولانی کامیون های حمل و نقل داخلی و خارجی را حل خواهد کرد. جاده. مرز آستارا. میدان های تیر معمولاً در مسیرهای ترانزیتی که شاهد تردد بالای کامیون ها هستند ساخته می شوند و یکی از مشکلات مهم و اساسی مرز زمینی آستارا در این زمینه نبود میدان تیر به عنوان محلی برای پارک کامیون ها و اسکان رانندگان در مرز است. شهرستان آستارا احداث پارک تیراندازی را ضروری می داند.

در همین رابطه مدیرکل گمرک آستارا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه حجم فعالیت های اقتصادی در مرزهای آستارا افزایش و حجم صادرات از مرزهای این شهرستان مرزی استان گیلان افزایش یافت، اظهار کرد: خیلی وقت ها اگر در آستارا با ظرفیت بالا ساخته نشود باعث کاهش صف ها و تردد کامیون ها نمی شود.

علی حسین ذو القدیری نبود چراغ راهنمایی در پارک و تردد کامیون های ترانزیتی را برشمرد و افزود: نبود چراغ راهنمایی برای پارک کامیون های ترانزیتی یکی از مشکلات مهم گمرک شهرستان آستارا است در مناطق شهری و نبود چراغ پارکینگ باعث یدک‌کشیدن و صادرات کامیون‌های ترانزیتی به خیابان‌های مرزی آستارا و رصد حرکت این خودروها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با احداث تر پارک بزرگ و مجهز مشکلات موجود در این منطقه برطرف شود.

وی با بیان اینکه آستارا شهری کوچک است و بر خلاف بسیاری از شهرها، گمرک آن در داخل شهر قرار دارد و کامیون های ترانزیتی تا رسیدن به بندر یا مرزهای زمینی و ریلی مجبور به تردد در محدوده شهری هستند برای توقف های طولانی یا گاهی اوقات این وسایل نقلیه ضروری است.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: بندر آستارا گذرگاه اصلی تجارت ایران و اوراسیا است که البته سه گمرک همزمان با جمهوری آذربایجان فعال است و در این بین لازم است زیرساخت ها بهبود یابد و نواقص رفع شود. نقش موثری در تجارت کشور داشته باشد.

وی از آمادگی کامل اداره کل گمرک آستارا برای فعال سازی میدان تیر و حذف کامل تردد کامیون های ترانزیتی در شهرستان مرزی آستارا خبر داد رونق اقتصاد فرامرزی توقف طولانی مدت این خودروها در جاده های مهم شهر باعث نارضایتی ساکنان می شود و در صورت فعال شدن میدان تیر در حال احداث برای توقف و تنظیم کامیون های تجارت خارجی تردد خودروها رفع می شود. از خیابان پایانه و گمرک.

ذوالقدری با بیان اینکه تمام تلاش ها بر این است تا گمرکات و مرزهای فعال و پویا در این خطه از کشور عزیزمان وجود داشته باشد، افزود: آستارا یکی از پایگاه های مهم تجارت خارجی و ترانزیت جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به احداث ایستگاه مرزی جدید در حاشیه شهرستان آستارا گفت: با توجه به افزایش حجم کالاهای صادراتی به ویژه محصولات کشاورزی نیازمند یک ایستگاه مرزی بزرگ و استاندارد بودیم. در کرما، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون در حال ساخت است و با تکمیل آن قطعاً شاهد افزایش مبادلات تجاری خواهیم بود.

وی از خروج 8 هزار و 179 دستگاه کامیون ترانزیتی در فروردین 1403 هجری شمسی از مرزهای زمینی شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به فروردین ماه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ميدان تيراندازي محل توقف و توقف كاميون ها در جاده هاي بين شهري است و داراي استانداردهاي خاصي است و پس از اخذ مجوز از سازمان حمل و نقل زميني و راهداري ساخته و بهره برداري مي شود. تایر پارک ها معمولا خدمات لوکس دیگری مانند پمپ بنزین، سرویس بهداشتی، نمازخانه، اغذیه فروشی ها، اسپا و فروشگاه های رفاه و همچنین خدمات پارکینگ را به کاربران ارائه می دهند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021510631/%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B2%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C