اخبار

تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق

تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری ششمین کمیته مشترک ایران و عراق گفت: تلاش می کنیم موانعی را که مانع پیشرفت در حوزه صادرات و واردات می شود، برطرف کنیم. دو کشور و تدوین نقشه راه تجارت بین دو کشور.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، عبدالامیر ربیحاوی عراق را به عنوان دومین شریک تجاری ایران معرفی کرد و گفت: عراق یکی از کشورهای اولویت دار برای ما در تجارت است. در سال های اخیر در تجارت خود با این کشور بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر از جمله صادرات خدمات فنی و مهندسی متمرکز شده ایم.

این مسئول با بیان اینکه ششمین کمیته مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است، گفت: کمیته مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر بازرگانی عراق از 26 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد. ; صورتجلسه این کمیته شامل موارد نهادهایی است که در این کمیته نقش دارند.

وی نقش وزارت امنیت در کمیته مشترک ایران و عراق را عملی دانست و افزود: مهمترین کمیته در این کمیته کمیته بازرگانی و اقتصادی مسئول سازمان توسعه تجارت ایران به ویژه سازمان تجارت جهانی است. دفتر غرب آسیا این سازمان. در این کمیته موارد ارگان های مشمول از جمله کمیسیون زمین شناسی، شرکت شهرک های صنعتی و … به عنوان موارد پیشنهادی ذکر شد.

الرباعی به مهمترین موارد کمیته مشترک ایران و عراق اشاره کرد و گفت: برگزاری سومین کمیته بازرگانی برای سال 1403 و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهمترین موارد مطرح شده است. توسط کمیته مشترک ارائه می شود. لازم به ذکر است که این دو مورد مورد توافق طرف عراقی بود. علاوه بر این موارد، موضوعات مربوط به کمیته بازرگانی از جمله بحث قراردادهای اتاق بازرگانی، پیگیری اختلافات بین بازرگانان، توسعه صادرات و تسهیل در امور بازرگانی اتاق های بازرگانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دستور دادم بررسی بشه

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی فعال در عراق با یک سری مشکلات … یعنی.

وی تدوین نقشه راه تجاری ایران و عراق را از دیگر توافقات کمیته مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری ج. ایران و جمهوری عراق به عنوان بخشی از بحث های تسهیل تجارت هدف قرار گرفته اند. هدف این کمیته بررسی روابط اقتصادی ما با عراق است.

به گفته الربیوی، مقرر شد عباس علی آبادی وزیر صلح و معاونان وی، رضا محتشمی پور (معاون امور معادن)، محمدمهدی برادران (معاون صنایع عمومی) و محمد فولادجار (معاون هماهنگی و هماهنگی) برکنار شوند. محیط تجارت). ) و مهدی دیغمی (رئیس سازمان توسعه تجارت ایران) با وزیر بازرگانی عراق دیدار کردند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021611524/%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82