اخبار

تغییر نرخ ارز مایه تاسف است

تغییر نرخ ارز مایه تاسف است

اسنا/مرکزی وزیر صامت با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را برای توسعه صادرات انجام داده است، گفت: در این راستا هر ساله در ابتدای و پایان سال نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی برگزار می شود تا تولیدکنندگان بتوانند صادرات را توسعه دهند.

عباس علی آبادی امروز 28 اردیبهشت ماه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل های صنعت، معدن و تجارت در استانداری مرکزی اظهار داشت: تولیدکنندگان باید بتوانند ارز خود را تامین کنند و بتوانند کالاهای با ارزش افزوده قابل صادرات تولید کنند. در این صورت، محصول آنها دارای مزیت رقابتی خواهد بود، اگر تولیدکنندگان نتوانند محصولی قابل صادرات تولید کنند، این نشان می دهد که محصول آنها کیفیت لازم را ندارد.

وزیر صامت افزود: بحث زمان بندی تخصیص ارز یک موضوع معتبر است اما به وزارتخانه مربوط نیست و به بسیاری از مولفه ها مربوط می شود.

علی آبادی با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را برای توسعه صادرات انجام داده است گفت: در این راستا هر ساله در ابتدای و پایان سال نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی برگزار می شود تا تولیدکنندگان بتوانند صادرات را توسعه دهند.

وی به موضوع اکتشاف که در حوزه معدن مغفول مانده است اشاره کرد و تاکید کرد: دولت از هر سازمانی که بتواند در حوزه اکتشاف معدنی فعالیت کند حمایت می کند.

علی آبادی تاکید کرد: هر گونه ماشین آلات معدنی که در کشور تولید می شود باید خریداری شود و کیفیت آن همخوانی نداشته باشد، قابل قبول نیست اما اگر ماشین آلات در داخل کشور تولید نشود یا کیفیت لازم را نداشته باشد، وزارت ایمنی آن را صادر می کند. مجوز واردات.

وزیر صامت خاطرنشان کرد: اولویت باید قبل از حل مسائل باشد و به نظر من به عنوان یک صنعتگر، اولویت اصلی بحث تحریم نیست، بلکه تغییر نرخ ارز است.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات در سطح کشور منتقل و پیگیری می شود و این قول را می دهم که در صورت مکتوب شدن موضوعات، همین موضوع مستقیماً به مدیران مربوطه منتقل شود.

وزیر صامت گفت: به نظر می رسد امسال بالغ بر 50 میلیارد دلار ارز تامین شود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در صورت ثبت سفارش، ارز تامین می شود.

وی افزود: امتیازات صادراتی با بانک مرکزی توافق شد تا در صورت صادرات کالا، ارز از تولیدکننده درخواست نشود.

وزیر صامت در خصوص انرژی و برق گفت: برخی صنایع به امید تامین برق ارزان و انرژی ارزان در کشور ایجاد شد و اگر انرژی و برق ارزان نبود تعطیل می شد اما دیگر انرژی ارزان وجود ندارد.

علی العبادی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بر این اساس باید یک جهش کیفی و کمی داشته باشیم که توانایی دارد و فعالان اقتصادی باید این توانمندی ها را به نمایش بگذارند.

وی افزود: تمامی امکانات و ارگان های وزارتخانه و رایزنان اقتصادی در خدمت فعالان اقتصادی بوده و بدون هیچ چشمداشتی همکاری لازم را انجام خواهند داد. کلیه اختیارات وزیر در چارچوب قانون به استانداری ها تفویض می شود. نیازی نیست مدیران به تهران بروند، فقط باید قانون را رعایت کنند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه مشکل اصلی اراک آلودگی هوا است، افزود: نیروگاه نیاز به فیلتراسیون دارد و صنایع می توانند برای تامین آن همکاری کنند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه ایران باید صنعتی شود افزود: کیفیت در صنعت مهم است و صنایع باید به سمت تولیدات دانش بنیان و باکیفیت حرکت کنند. کشاورزی نیز باید به سمت تولید کم آب برود.

اتحادیه توسعه اقتصادی امیرکبیر ظرفیت خوبی دارد

وزیر صامت همچنین در جمع خبرنگاران درباره تحقق شعار سال گفت: جهش کمی و کیفی تولید با مشارکت مردم محقق می شود.

وی افزود: طرح خوبی تحت عنوان اتحادیه توسعه اقتصادی امیر کبیر در استانداری مرکزی اجرا شده است که مردم این فرصت را خواهند داشت تا 10 طرح ملی سودآور را در کنار صنعتگران تجربه کنند و در صورت تکمیل و اجرای چنین فرآیندی، کشور به سمت شرایط مطلوب حرکت می کند و مهاجرت اتفاق می افتد.

وزیر صامت تصریح کرد: هدف ایجاد صندوق های پروژه ای در این کنسرسیوم برای اجرای پروژه های بزرگ ملی است تا مردم با سرمایه اندک به این اعتبارات کمک کنند و دولت نیز برای سودهای بیشتر از تورم ضمانت کافی ارائه کند.

علی آبادی خاطرنشان کرد: این کنسرسیوم از امروز در استانداری فعال شده است و همچنین پیش بینی می شود این اعتبارات در این کنسرسیوم فعلا فقط برای استانداری مرکزی باشد اما در سطح ملی نیز توسعه یابد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021813234/%D8%AA%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA