اخبار

جزئیات معاملات در خط خودرو اعلام شده است

جزئیات معاملات در خط خودرو اعلام شده است

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه هزینه های تراکنش در معاملات آنلاین خودرو کاهش چشمگیری داشته است، گفت: اکنون بسترها در حال اجرای فرآیندهای اجرایی برای این مشکل هستند و انتظار می رود تا شاهد ارائه خدمات عمومی به مردم باشیم. پایان ماه ژوئن

به گزارش ایسنا، امین کلهادوزان در حاشیه نشست تخصصی انجام معاملات خط خودرو در کشور، اظهار کرد: رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد فرصت عادلانه است. صنعت. حضور شرکت های نوآور بخش خصوصی در خدمت مردم.

وی با اشاره به توانمندی مردم در اقتصاد دیجیتال کشور، همکاری مشترک بین شرکت های دولتی و بخش خصوصی را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به مردم دانست و درباره مزایای استفاده از بسترهای تراکنش خودرو توضیح داد: ارائه استعلامات سلامت خودرو سوابق تصادفات، عدم وجود ممنوعیت معاملاتی در خصوص خودرو و طرفین معامله و وجود وکالتنامه در مورد خودرو، تاریخ و دفعات انتقال مالکیت خودرو و مواردی از این دست می باشد . که می تواند اطلاعات طرفین معامله را در زمان خرید منصفانه تر کند.

از سوی دیگر، به گفته این مقام مسئول، دو طرف معامله را در چارچوبی مشخص انجام می دهند که این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه های مبادله می شود که مهم ترین آن کاهش ریسک های دعاوی و دعاوی است.

کلهدوزان با اشاره به استفاده از امضای الکترونیکی گفت: یکی دیگر از مزایای این سرویس استفاده از امضای الکترونیکی است و یکی از موضوعات جدی که در پرونده های قضایی مطرح می شود ادعای جعل در اظهارنامه های دستی است. مدل اعمال شده در حال حاضر و در این بستر، امضای الکترونیکی است و امکان انکار وجود ندارد، زیرا این امضا رمزگذاری شده و منحصر به فرد است و طبق قانون نمی توان آن را انکار کرد.

چگونه وجوه در معاملات آنلاین خودرو منتقل می شود؟

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به نحوه انتقال وجه در استفاده از این سرویس تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی ها بحث نحوه انتقال وجه است یعنی در صورت تمایل طرفین یک حساب امن مطابق شکل راه اندازی می شود. در تصویر. کارگزار و خریدار وجوه مربوط به سپرده یا اولین قسمت از قیمت معامله را به آن حساب واریز می کنند و با انجام تعهدات قراردادی فروشنده، این وجوه به حساب فروشنده واریز می شود و تا حدودی از عدم اطمینان در معاملات کاسته می شود.

وی بر اختیاری بودن استفاده از این سرویس تاکید کرد و گفت: در استفاده از این سرویس هیچ اجباری وجود ندارد و کاملا اختیاری است و شهروندان می توانند مانند گذشته از روش های سنتی استفاده کنند.

کلاهدوزان با اشاره به هزینه های استفاده از این خدمات گفت: البته خدمات ارائه شده از این طریق توسط موسسه مورد نظر وصول می شود و در قانون یعنی نهاد نظارتی پیش بینی شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پایان با اشاره به پیش بینی های زمانی برای ارائه این خدمات به صورت عمومی تصریح کرد: زیرساخت های این کار در پایان سال گذشته در وزارت امنیت و نیروی انتظامی (الف) فراهم شد. -فرجا) و فراخوان پلتفرم های منتخب نیز اجرا شد و هم اکنون بسترها در حال اجرای فرآیندهای اجرایی برای این امر هستند تا پایان خردادماه شاهد ارائه خدمات عمومی به مردم باشیم.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021812965/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D8%B7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF