اخبار

رازهای کشت برنج گیلان + آشنایی با مراحل کشت برنج

و آبیاری برنج تا زمانی که ساقه های برنج سبز است انجام می شود. همچنین تا زمانی که ساقه های برنج شروع به زرد شدن می کنند کشاورزان آبیاری زمین را ادامه میدهند. نشاکار فروشگاه آنلاین برنج ایرانی می باشد که در سال 97 توسط تعدادی از نشاکاران شهرستان تالش تاسیس گردید و هدف آنها ارائه مستقیم محصولات خود به مصرف کننده ها می باشد.

برنج طارم هاشمی که از نظر مصرف کنندگان بهترین برنج ایرانی است، در این استان به صورت گسترده کشت می‌شود. به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، امکان برداشت برنج در دو مرحله در استان مازندران وجود دارد. به همین دلیل، تنها برنج‌های این استان هستند که در دو نوع کشت اول و کشت دوم عرضه می‌شوند. شبدر برسیم یکی از گیاهان با پتانسیل نسبتا مناسب جهت تثبیت نیتروژن محسوب شده که از لحاظ تامین نیاز غذایی دام، کود سبز و پوشش گیاهی دارای اهمیتی ویژه ای می باشد.

علف های هرز، آفات و مریضی ها

هاشمي در آزمايشي پي برد که بيشترين عملکرد دانه در هر يک از ارقام برنج (ياسوج1، ياسوج2، ياسوج3وچمپاي محلي) متعلق به تاريخ کاشت اول (5/2/79) و کمترين آن در تاريخ کاشت آخر (29/2/79) بود. در مورد اثر تاريخ کاشت بر روي گلدهي و رسيدگي نيز نتايج تا حدي بستگي به حرارت محيط دارد. به عنوان مثال در آزمايشي agriculture-na.ir که بمنظور اثر تاريخ کاشت بر روي عملکرد انجام شد زمان برداشت آنها 2-3 روز متفاوت بوده و گياهي که دور? محدثي با بررسي اثر تاريخ کاشت بر روي رقم مازند که با 4 تاريخ کاشت (10، 20 و 30 ارديبهشت و 9 خرداد) مورد مقايسه قرار داد، بهترين تاريخ کاشت را 20 ارديبهشت براي غرب مازندران تعيين نمود.

لزوم ورود وزارت اقتصاد برای حل و فصل ماجرای قراردادهای جدید بیمه‌ ترانزیت

آماده سازی مناسب زمین برای کاشت از طریق تراکتور (وسیله مکانیکی) یا با کمک گاومیش و گاو حاصل می شود. آماده سازی زمین همچنین شامل تسطیح زمین برای اطمینان از رسیدن آب به تمام مناطق کاشته شده است. در طول سالیان گذشته کشاورزان ترجیح میدادند برای کنترل علف های هرز از کشت غرقابی برنج استفاده کنند اما امروزه با پیشرفت اصول و روش های کشاورزی می توان علفهای هرز را به راحتی کنترل کرد و لزومی به کاشت برنج به روش بی هوازی نیست.

برای افزایش تولید برگ و سیستم ریشه ای مناسب ،کشت زودتـر شبدر توصـیه می گـردد. مطالعـات بسیاری در زمینه کشت بقولات علوفه ای در نقـاط مختلف دنیا و همچنـین داخـل کشور انجام شده است وگزارشات متنوعی در زمینه اثر مثبت آن بر گیاه کشت شده در تنـاوب وجود دارد. استان گیلان یکی از مناطق مهم شمالی کشور است، که سالانه به تولید مقدار زیادی برنج می­‌پردازد. این استان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز، برای کشت برنج بسیار مناسب است. مقدار برنجی که در استان گیلان تولید می‌­شود نسبت به استان مازندران خیلی کمتر است. را از پیشنهادات این سازمان در جهت تحقق مصوبه هیئت وزیران در خصوص کشت برنج بر اساس الگوی کشت دانست.