اخبار

تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی

تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی

رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر جمهوری کره در تهران گفت: بخش خصوصی در دو کشور می تواند روابط تجاری دو کشور را تقویت کند. در این راستا لازم است روند صدور روادید برای فعالان اقتصادی ایران تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق ایران و سفیر جمهوری کره در تهران در دیدار با یکدیگر درباره آنچه برای تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی لازم است صحبت کردند. در این جلسه تسهیل شرایط صدور روادید برای فعالان اقتصادی ایران مورد توجه قرار گرفت. مدیرعامل سازمان توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی (کیترا) نیز در این نشست حضور داشت.

در ابتدای این نشست صمد حسن زاده – رئیس اتاق ایران – با بیان اینکه اقتصاد کره جنوبی با کمک چهار برند سامسونگ، ال جی، دوو و هیوندای توانست جایگاه خود را در بین خانواده های ایرانی پیدا کند، اظهار داشت: در این راستا اقتصاد کره جنوبی توانسته است جایگاه خود را در بین خانواده های ایرانی پیدا کند. برنامه های سفارت کره جنوبی و کاترا برای تقویت روابط در راه است. عملکرد این کشور بسیار علمی و دقیق است. در رابطه با موضوع کاترا نیز ایران همواره توانسته در جهت گسترش روابط دو کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: البته تحریم های شدید ایران بر روابط دو کشور تاثیر گذاشت. این در حالی است که بخش خصوصی ایران انتظار دارد با وجود فشارهای تحریمی، فعالان بخش خصوصی در سایر کشورها به همکاری خود با ایران ادامه دهند.

بر اساس اظهارات حسن زاده، ایران در زمینه های خدمات فنی و مهندسی، ساخت پالایشگاه، صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، قطعات خودرو و داروسازی از توانمندی های خوبی برخوردار است و دو کشور می توانند با تمرکز بر این حوزه ها با یکدیگر همکاری کنند.

حسن زاده افزود: توانمندی های موجود در ایران و کره جنوبی با 800 میلیون دلار که به اندازه روابط ایران و کره جنوبی است همخوانی ندارد و باید برای افزایش سطح تعاملات تلاش کنیم.

رئیس اتاق ایران با نگاهی به ظرفیت های صادراتی ایران گفت: هفته گذشته اکسپوی ایران را برگزار کردیم و 80 کشور با اعزام هیئت های تجاری از نزدیک با ظرفیت های صادراتی ایران آشنا شدند و وجود زمینه های همکاری خوب در ایران را تشخیص دادند. . .

وی بر تبادل هیئت های تجاری با همکاری سفارتخانه ها و اتاق های بازرگانی دو کشور تاکید کرد زیرا فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری مشترک فعالان اقتصادی دو کشور در ایران وجود دارد.

حسن زاده بر لزوم ارائه تسهیلات لازم برای صدور روادید به ویژه برای فعالان اقتصادی ایرانی تاکید کرد.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت کاترا درخواست کرد: این موسسه اختلافات تجاری بین شرکت های دو کشور را به صورت منطقی و قانونی حل و فصل کند. پیش از شروع تحریم‌ها علیه ایران، تعدادی از شرکت‌های ایرانی در فرآیند تجارت خود منابعی را به طرف کره‌ای پرداخت کردند که با شروع تحریم‌ها مواجه شد و نتوانستند کالا را با پول پرداخت شده دریافت کنند. تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی شود.

وی از رئیس اتاق و فعالان اقتصادی در کره جنوبی برای سفر به ایران دعوت کرد.

ما در حال بررسی راه های تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی هستیم

پس از آن، کیم جون پیو، سفیر جمهوری کره در تهران، آینده روابط تجاری دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: در نمایشگاه ایران و در مراسم افتتاحیه حضور داشتم، هرچند متاسفانه شرکت های کره ای در این نمایشگاه غرفه نداشتند. اما ظرفیت ملی ایران را از نزدیک دیدم.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران، شرکت های کره ای نمی توانند به راحتی وارد بازار ایران شوند، البته راهی برای ارتقای سطح روابط وجود دارد. ما باید ارتباطات بین شرکت های خصوصی را افزایش دهیم.

سفیر جمهوری کره در تهران افزایش سطح اطلاعات یکدیگر و آشنایی با یکدیگر را برای بهبود روابط ضروری دانست و افزود: مطمئن هستم که می توان سطح مبادلات را افزایش داد و فقط باید این کار را انجام دهیم. که راه حلی برای آن پیدا کنید.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021914014/%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C