اخبار

رویداد ایده شو با موضوع کشاورزی مدرن و کاهش مصرف آب مجله خبری کشاورزی

به دلیل تغییرات فصل، روش های کشت و برداشت متفاوت است به همین دلیل او باید ابتدا اطلاعات فنی بخش های مختلف اعم از آبیاری، خاک شناسی، زراعت را از متخصصین کشاورزی دریافت کند و متناسب با تقاضای محصول، نیروی کار دائمی یا سایت agriculture-na فصلی و … و منابع و نیروی انسانی، حذف نظارت برای اندازه گیری و تشخیص میزان رطوبت خاک، آبیاری به موقع محصولات و کاهش ضررهای ناشی از عدم آبیاری به موقع، تامین آب کافی برای ادامه زندگی گیاه در مواقع نیاز گیاه، حذف آبیاری زودهنگام مزارع کشاورزی، تنظیم ارتفاع مناسب برای جلوگیری از تبخیر سطح و صدمه زدن به گیاهان، کاهش مصرف انرژی، نظارت از راه دور، استفاده از فناوری بیسیم، استفاده از زرورق در لوله پخش آب برای جلوگیری از گرم شدن لوله انتقال آب، حذف مشکلات مربوط به سیستم آبیاری قطرهای و بارانی از جمله این مزایا به شمار میروند. گلخانه هایی که از لوله های گاز دورند مجبور به استفاده از سایر منابع انرژی (گازوئیل یا نفت) به جای گاز هستند که هم گران تر از گاز است و هم سبب افزایش آلودگی های زیست محیطی می شوند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که اقتصاد دانش بنیان در برنامه توسعه کشاورزی نقش اصلی را دارد. در آن بسیار کم است. نبود استراتژی مناسب برای بهره گیری پربازده از منابع آبی کشور و تولید، صادرات و واردات اولویت بندی شده محصولات کشاورزی در اوج تنش آبی انگیزه ما برای گفتگویی تفصیلی با پدرام جدی کارشناس امنیت غذایی و محیط زیست و عضو هیات مدیره موسسه مطالعات و توسعه محیط زیست، آب و کشاورزی شد که مشروح آن پیش روی شماست. مهدی آشوری با اشاره به اینکه کشت گلخانه ای در حوزه کشاورزی توجیه اقتصادی دارد تصریح کرد: دوره بازگشت سرمایه در کشت های گلخانه ای حداکثر سه سال و در حال حاضر سرمایه گذاری اولیه برای ساخت گلخانه حدود ۲میلیارد تومان است. منظور شما از اینکه سیاستها متناسب با الگوهای رشد جمعیت پیش نرفته چیست؟

در زمینه دامپروری هم این استان جزو استان های برتر کشور در تولیدات دامی می باشد به طوری که در تولید گوشت قرمز رتبه اول، در تولید تخم مرغ رتبه دوم، در تولید شیر رتبه سوم و در تولید گوشت مرغ رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد. مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز خبر داد که بیش از چهار میلیون نشاء گوجه فرنگی در کشت و صنعت مغان تولید میشود. مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با وجود بهره برداری از چند طرح پرورش ماهی، اما به علت تعطیل شدن ۶۲ واحد تولیدی بر اثر زلزله شهرستان دنا و سیلاب پارسال ظرفیت تولید این محصول ثابت مانده بود.

وی در ادامه به تکنیک کشت بافت و توسعه آن اشاره کرد و افزود: به كشت اندام، بافت، سلول، پرتوپلاست، جنين و بذر در محيط درون شيشهای كشت بافت گفته میشود. لیلا عطازاده خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری هفت هزار و ۵۳۷ هکتار از زمین های کشاورزی دیم این شهرستان زیر کشت گندم رفت که به علت خشکسالی ۹۰ درصد آن قابل برداشت نیست. بررسی منابع آب نشان میدهد ایران شرایط خوبی ندارد و در یک منطقه گرم و خشک قرار گرفته است. کشورهای زیادی این کالا را برای تولید محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند، شما باید برای صادرات چوب پالونیا به خوبی بازاریابی صادراتی آن را در کشورهای دیگر انجام دهید.

برخی کشورها ازجمله ایران و عربستان سعودی، به واسطه ی مواجهه با مشکلاتی همچون کمبود آب، انرژی و دیگر منابع اقدام به وارد نمودن فناوریهای کشاورزی از هلند میکنند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان نیز گفت که بیش از یکهزار هنرمند دارای شناسه صنایع دستی در زنجان فعالیت میکنند. عباسی درباره کاهش قیمت محصولات کشاورزی گفت: در مورد اینکه طرح امنیت غذایی به این موضوع تاثیر میگذارد یا خیر؟ مصطفی دارایینژاد با بیان اینکه تقاضای خرید میوه و صیفی کاهش یافتهاست، گفت: امسال تولید محصولات کشاورزی ما ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل بیشتر شده ولی از آن طرف تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است و همین موضوع نیز باعث شده با افت قیمت مواجه شویم.

به گفته سیدمحمد حسینی، این اعتبار برای بازسازی هشت روستای دارای بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی گلستان شامل چینو و زرینگل علی آباد، جعفرآباد گرگان، زاو و گجیسو کلاله، کُنداب کردکوی و استونآباد و بنفشتپه بندرگز هزینه می شود و طبق برنامه ریزی این طرح ها تا هفته دولت امسال به بهرهبرداری خواهد رسید. علاوه بر آن شیوه های مراقبت از آن مانند میزان آبیاری، بهترین نحوه برای انجام این کار و نوع بافت خاک را نیز به آن ها یادآوری کنند. یکی از بهترین ابزار ها برای این تولید محصولات سالم و با کیفیت، تولید قراردادی است. ماهوی، مانعی برای ایجاد یک ساختار مشارکتی بر مبنای کشاورزی قراردادی بین اشخاص حقیقی وجود ندارد. در این میان کشاورزی قراردادی یک روش سیستمی مبتنی بر عوامل متعددی است که منجر به قرارداد بر اساس اصول مشخص و نظاممند بین کشاورز و غالباً یک شخصیت حقوقی متخصص موضوع میشود. وی ادامه داد: در مجموعه وزارتخانه به افراد متعددی ماموریت داده شده که برای این بحث و تشکلهای بخش کشاورزی هم فعال کردیم به طور خاص انجمن کشت فراسرزمینی دارند کشت را دنبال میکنند که انشاالله بتوانیم به زودی فضا را محیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز خبر داد که هشت طرح فرهنگی خراسان رضوی مورد حمایت دولت قرار گرفته است. محمد حسینزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: برخی از این مجتمعهای فرهنگی در مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار گرفته است که با تکمیل آنها شاهد اتفاقهای خوبی در حوزه فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خواهیم بود. همچنین هزینههای پس از برداشت بهدلیل مقدار کم تولید، با افزایش رو به رو خواهد بود و این میزان افزایش هزینهها در فرآوری و حملونقل محصولات و فرآورده ها محسوس است. رییس اتحادیه بارفروشان در بخش دیگری از صحبتهایش به افزایش هزینههای تولید اشاره کرد و گفت: افزایش کرایه حمل ونقل، سبد، پلاستیک، دستمزد کارگر را متضرر کرده و از آنطرف صادرات هم نسبت به قبل نصف شده است، زیرا عراق محصولاتش به دست آمده و واردات ندارد و به روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات نیز میوه کمی صادر می شود. یکی دیگر از صنایع مهم که معمولا نادیده گرفته میشود و از خدمات کمتری برخوردار است، دامپروری است.

عسکری افزود: نزدیکی ما به کشورهای حوزه خلیج فارس در بحث صادرات محصولات کشاورزی نیز ظرفیت خوبی بوده که نتوانستیم استفاده کنیم. دوستان تان در باغ بازار با شما تماس خواهند گرفت و در ادامه مسیر به شما کمک خواهند کرد. به گفته حسین علی باقری حامیان می توانند با تماس و یا مراجعه حضوری به مراکز بهزیستی تعداد کودکانی که قرار است به عنوان حامی بپذیرد اعلام می کند و ماهیانه مبالغی به حساب خود مددجو واریز می کند. رییس اداره اصناف و تشکل های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار پروانه کسب صنفی در هرمزگان صادر شد. در طول نشاکاری، دانه در فضای گلخانه و تحت شرایط بهینه رشد می کند و پس از آنکه به یک نهال جوانه زده تبدیل شد، به زمین کشاورزی منتقل می شود و ادامه رشد و میوه دهی خود را در آنجا می گذراند. با اجرای قانون تمرکز، صفر تا صد وظایف تولید و صادرات محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی منتقل شده است، در نتیجه باید مقررات تازهای در اجرای این وظایف وضع شود یا برخی قوانین موجود اصلاح و قرنطینههای مجهز تعبیه و سامانههای گمرک متناسب با شرایط صادرکنندگان تعریف شود. محمدعلی زلفیگل توضیح داد: نظام ایدهها و نیازها در محضر رهبر معظم انقلاب و هیات دولت ارائه و در مجلس شورای اسلامی با حمایت نمایندگان در قانون بودجه آورده شد.

این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در سنندج به نقل از مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان منتشر کرد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کشاورزی همواره یکی از مهمترین و البته مظلومترین حوزههای اقتصادی است که در کشور ما وجود دارد و همیشه از توجه ویژه برای توسعه محروم بوده است. به گزارش مشرق، حیدر احسانی اظهار کرد: ظهر پنجشنبه طی تماسی با اورژانس تایباد از مفقود شدن پنج نفر در نزدیکی استخر کشاورزی در محدوده چاه درختی تایباد خبر دادند که احتمالاً در استخر غرق شدند. امیر ارجمند خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، 21 نفر به بیمه صندوق روستائیان، کشاورزان و عشایر، ۱۰۷ نفر به تامین اجتماعی و هشت نفر به بیمه بازنشستگی معرفی شدند.

اجراییسازی این مهم میتواند افزایش رفاه، توانمندسازی، سطح کیفیت زندگی خانوارها را به همراه داشته باشد؛ که به تبع آن توسعه پایدار روستایی محقق خواهد شد. بهعنوان مثال، به اعتقاد بنده جایگزینی سیاست قیمت تضمینی بهجای خرید تضمینی میتواند بسیاری از مشکلات ناشی از خرید را مرتفع کند. از این رو، مسائل مربوط به حفظ ظرفیت تولید و توان اقتصادی این زیر بخش میتواند اقتصاد کشور را متأثر سازد. اسداله محسن زاده توضیح داد: به منظور افزایش راندمان تولید با بهرهگیری از توان کارشناسی شرکت، نشاءهای گوجه فرنگی در ۱۰۰ هکتار از مزارع امور زراعت بصورت مکانیزه کشت خواهد شد. به گفته او تاکنون کشت محصولات گلخانهای در شمال استان کرمان، ۲ هزار و ۱۱۸ هکتار بوده که قرار است این طرح توسعه پیدا کند. علی اصغر عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: آمار تعاونیهای فعال و در دست اجرای استان در حال حاضر یک هزار و ۹۳۳ مورد است که از این تعداد یک هزار و ۵۸۲ تعاونی فعال هستند.

به طور کل فسفوباکتری ها، باکتریهای phytate-mineralizing و فسفاتهای حلال در باکتری در دسته کودهای زیستی قرار میگیرند. مرکز ایرنا در مشهد هم به نقل از مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: سرما ۱۳ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی بردسکن خسارت زد. وی در رابطه با این که بسیاری از کشاورزان از قیمت پایین صیفیجات از جمله بادمجان سرمزرعه گلایه دارند، گفت: در میدان مرکزی میوهوتره بار قیمت عمدهفروشی هر کیلو بادمجان ۵۰۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل و نقل در نهایت چیزی دست کشاورز را نمیگیرد و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد. همچنین مرکز ایرنا در یزد به نقل از معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رییس خزانه معین استان یزد خبر داد که ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرحهای عمرانی یزد اختصاص یافت. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان گفت: بیشاز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

نگهداری هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) در مقایسه با سایر روشها، بسیار کارآمد است. اخیرا لزوم فرآوری محصولات شامل شستشو، تمیز کردن، درجه بندی، نگهداری و بسته بندی بیشتر احساس می شود. زیرا به دلیل نبود نام تجاری و بسته بندی مناسب، نمیتوانیم نظارتی بر قیمت مصوبی که خودمان اعمال کردهایم داشته باشیم. حسین حاجی حسینی افزود: تمامی شهروندان ایرانی و ساکن شهرستان ورامین که تحت پوشش هیچ گونه بیمه نیستند ، می توانند با طی کردن کردن مراحل ثبت نام ، از خدمات بهداشتی و درمانی بیمه سلامت بهره مند شوند. بمنظور تشویق بیشتر کشاورزان به پذیرش طرح، طی مصوبه جدید، سهم دولت از تامین اعتبار اجرای طرح از 50 درصد به 85 درصد افزایش یافته و 15 درصد باقیمانده سهم کشاورز نیز بصورت وام کم بهره توسط بانکهای عامل به کشاورزان پرداخت می شود (حسینی ۲۰۱۱). به گزارش مردم سالاری آنلاین،رییس اتحادیه بارفروشان گفت: تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “سرانجام کنسولگری انگلیس در کرمان/تاریخ حضور بریتانیا یا موزه چراغنفتی؟”، “آب در قشم طلا است”، “جان دوباره ورزش البرز با تدبیر دولت سیزدهم”، “بازارگرمی مجازی طلای سفید در آستانه فصل کشت” و “حقابه مغان از ارس؛ مطالبهای که باید برآورده شود” از جمله این گزارشها بود.

در نظر داشته باشید که تابش نور خورشید به صورت مستقیم میتواند باعث خشک شدن گیاه شده ولی در محیط های گلخانه به دلیل سفارشی بودن تنظیمات هیتر گلخانه که به عنوان تامین کننده گزمایش در گلخانه میباشد این عمل کاهش چشمگیری داشته و میتوان در صورت نیاز اقدام به استفاده از سیستم گرمایشی کرد. به گفته ولی الله زمانی خرید گندم مازاد و بذری از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی تا پایان فروردین ماه امسال ادامه دارد و بر اساس پیش بینی های انجام شده این میزان خرید محصول استراتژیک به ۲۰ هزار تن محتمل است. کنترل شده است می گذارند و پس از صرف مدتی در صورت مساعد بودن وضعیت به زمین قابل کشت انتقال داده می شود. در حال حاضر کاربرد فناوری اینترنت اشیا بسیار گسترده شده است.

کارگر بیشتر سرعت عمل چیدن محصول را بیشتر میکند و در نتیجه وقت کمتری از شما میگیرد. به کارگیری راهحلهای IoT برای کشاورزی به طور مداوم در حال رشد است. اولین گام برای تحقق این اهداف، شناسایی کشاورزان و تولید کنندگان مسئولیت پذیر و علاقمند به همکاری است. این عایقهای uv دار تفاوت قیمت چندانی با نوع پلاستیکی اش ندارد، اما درنتیجه کار نقش اساسی بازی میکند. در کشاورزی مدرن، بسته به متد مدنظر، نقش هرکدام از این پارامتر ها تعیین کننده میباشد و ممکن است در بعضی از روش ها به طور مثال از بهبود ژنتیکی گیاهان استفاده نشود. ابتدا نقش خود را انتخاب کنید: فروشنده هستم / خریدار هستم . با به کارگیری این نوع کشاورزی، مهاجرت از روستا به شهر کاهش چشمگیری پیدا میکند و حتی جوانانی که برای انجام شغلهای صنعتی به شهرهای بزرگ مهاجرت کردهاند، به روستای خود بازگشته و شغل اجدادی خود را به شیوهای آسانتر و مدرنتر ادامه میدهند. به گفته مهدی مسکنی بخش قابل توجهی از این اعتبار در حوزه اشتغال روستایی و دانش بنیان هزینه شده است. زمانی که مناسب بودن زمین ایران تنها بر مبنای ویژگی های خاک و عوارض زمین ارزیابی می شود (بدون در نظر گرفتن متغیرهای آب و هوایی)، حدود 120 میلیون هکتار (74 درصد) از زمین ها در دسته های ضعیف به پایین قرار می گیرند، زمین های با کیفیت مناسب 2/17 میلیون هکتار (11 درصد) را پوشش می دهند و در نهایت تنها 8/5 میلیون هکتار (چهار درصد) به عنوان زمین های باکیفیت در دسته بندی خوب و خیلی خوب جای می گیرند.

در صورتی که شما تولیدکننده محصولات کشاورزی هستید، فروش عمده محصولات به مصرف کننده نهایی باعث افزایش سود شما می شود و این کار باعث کاهش هزینه هایی همچون حمل و نقل و واسطه گری می شود.این دقیقا کاری است که ما در پارسیانو انجام می دهیم یعنی حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم تولیدکننده با مصرف کننده. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که از عصر روز گذشته پنجشنبه در راستای سی ویکمین سفر استانی رئیس جمهور وارد استان کرمان شده است در ادامه دومین روز از سفر استانی خود عازم شهرستان کهنوج از توابع این استان شده است.