اخبار

سرمایه گذاری چین در تولید قطعات یدکی و خودروسازی در کرمان

سرمایه گذاری چین در تولید قطعات یدکی و خودروسازی در کرمان

در نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور، سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش یک میلیارد دلار برای ساخت پنل‌های خورشیدی در استان کرمان مورد اشاره قرار گرفت. 12 هزار نفر در بخش خودروسازی و قطعات یدکی در کرمان اشتغال داشتند در مناطق محروم این استان فرصت شغلی فراهم شد.

به گزارش ایسنا، صمدسان زاده – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران – در نشست خبری دومین رویداد بین المللی سرمایه گذاری و توسعه کشور (کرمان IDEX) که از 24 تا 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود، بیان کرد: . در کرمان: با اشتراک اتاق‌ها در سراسر کشور، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی را آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی در توسعه اقتصادی برسیم.

وی افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی توانمندی های مغفول مانده برای توسعه سرمایه گذاری برگزار می شود و از نمایندگان سایر کشورها، سفرا و روسای اتاق های بازرگانی کشورهای هدف دعوت شد تا اطلاعات لازم را درباره اقتصاد ایران به دست آورند. با حضور آنها

حسن زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه پیش از این در استان اصفهان، تصریح کرد: همه استان ها مهم و دارای ارزش های بزرگی هستند، اما در برخی استان ها قابلیت های خاصی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و تجاری اصفهان اشاره کرد. کرمان در زمینه معدن و آماده سازی زیرساخت ها از جمله انرژی لازم برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی نیز توانمندی های زیادی دارد.

در ادامه این نشست محمدمهدی فدکار – استاندار کرمان – با اشاره به توانمندی های حوزه کشاورزی و معدن در این استان گفت: استان در برگزاری این همایش مشارکت داشت چرا که فرهنگ سرمایه گذاری و ضرورت آن در همه ابعاد آن است. باید نهادینه شود و به خواسته جامعه تبدیل شود، همانطور که بخش خصوصی به خدمات دولتی نیاز دارد و باید شرایط سرمایه گذاری در این بخش را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال جلوگیری از ورود ارز به خارج از کشور و ایجاد بستری برای جذب سرمایه های خارجی هستیم، تاکید کرد: در حوزه های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگری و معادن، امکان افزایش سرمایه گذاری های استان وجود دارد. کرمان.

این مقام مسئول همچنین از سرمایه گذاری خارجی یک میلیارد دلاری برای ساخت پنل های خورشیدی با ظرفیت تولید سالانه 3 هزار مگاوات برق در کرمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال قسمت اول این پروژه آغاز شود. 4500 هکتار زمین برای این پروژه آماده است.

به گفته وی، چینی ها در استان کرمان سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده اند و در نتیجه برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان در حوزه خودروسازی و قطعات یدکی فرصت شغلی فراهم شده است.

سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان نیز هدف اصلی قرارداد IDX کرمان را معرفی توانمندی های سرمایه گذاری استان کرمان عنوان کرد و گفت: رویکرد این همایش ملی است و روش هایی را در این همایش ارائه خواهیم کرد که در سطح ملی کار کنند. بر این اساس، مهمانانی از کشورهای بریکس، اوراسیا، اکو و شانگهای دعوت شدند.

وی با بیان اینکه کرمان سرزمینی با منابع و توانمندی های بالاست که باید در فرآیند تولید ثروت از آن بهره برداری کرد، تصریح کرد: در حاشیه این همایش 22 کمیته تخصصی برای تبیین این سازوکارها برگزار می شود. شورای راهبردی معدن نیز در کرمان تشکیل می شود و در این راستا شورای عالی معدن نیز در حاشیه این همایش با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.

طبیب زاده با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های معدنی استان کرمان در همایش IDEX توجه بیشتری به این حوزه خواهد شد، گفت: منتظر ارائه مدل هایی هستیم که بتوان در سطح کشور برای افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف از آن استفاده کرد.

به گفته رئیس اتاق کرمان، ارزش صادرات کالاهای تولیدی در استان کرمان در حال حاضر بالغ بر سه میلیارد دلار از مجموع عوارض گمرکی کشور است. اما به راحتی می توانیم به 10 میلیارد دلار برسیم. در این راستا قرار است ارزش صادرات 40 کالای صادراتی استان در 50 بازار به 10 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021712047/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86