اخبار

صفحه اصلی کشاورزی خاص

این نوع بافت نرمتری دارد و آب را بهتر از Soil های شنی در خود نگهداری میکند به همین علت مواد مغذی بیشتری در Soil نگهداری میشوند و برای کشت محصول بهتر است. عمل کشاورزی، مطالعه ی ارتباط بین موجودات زنده و محیط زیست آنها است. این یک کشاورزی زیست متمرکز است که موجب افزایش محصول در هر منطقه ی واحد، در هر نهاده ی انرژی، در هر نهاده ی آب و غیره می شود. کشاورزی پایدار شامل استفاده از هم کاشتی و کشاورزی عمودی است. کشاورزان و دامداران می‌توانند با پرداخت مبلغ سالانه به صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر بعد از چندین سال نسبت به شرایط سنی بازنشسته شوند.

این امر به زندگی گیاهی روی آن زمین، کمک می کند که ذخایر انرژی خود را تجدید کنند، سیستم ریشه ای خود را عمیق‏تر کنند و هم چنین به افزایش طولانی مدت تولید زیست توده کمک کنند. در مقابل، حیوانات نیز الزامات و نیازهای غذایی طبیعی خود را از چرا به دست می‏آورند و نیاز به منابع تغذیه ای مکمل حذف می شود. خاک لوم از مخلوط خاک رس، خاک ماسه ای، خاک برگ و مواد آلی تشکیل می شود. خاک لوم همان خاکی است که از طغیان آب در کنار رودخانه ها باقی می ماند. این خاک از نظر مواد غذایی بسیار غنی است و از مقوی ترین خاک های کشاورزی به شمار می رود. این خاک ها از نظر رس قوی می باشند و به دلیل اینکه سنگین اند، گیاهان نمی‌ توانند به راحتی در آنها ریشه زایی کنند؛ بنابراین از خاک رسی نمی‌ توان به صورت خالص برای کشاورزی استفاده کرد.

برای این کار ابتدا درصدهای رس، میلت و شن را مشخص کرده و نقاط مربوط به هر کدام از آن ها را روی اضلاع مربوطه در مثلث بدست می آوریم. سیلت از نظر قطر ذرات حدواسط بین شن و رس و قطر آنها بین ۲ میکرون تا ۵۰ میکرون است. سیلت فرم‌پذیر بوده ولی همانند رس بصورت نواری یا فتیله‌ای در نمی‌آید بنابراین فرم‌پذیری سیلت کمتر از رس و زمانی که آنرا بصورت فتیله‌ای در می‌آوریم ترک ایجاد می‌شود از نظر نفوذپذیری، قدرت نگهداری آب، چسندگی و لغزندگی حدواسط بین شن و رس است.

توسعه باغات روی اراضی شیبدار؛ عرصه مهم دانش بنیان کشاورزی

• در آبیاری بارانی به دلیل عمق کم نفوذ آب در خاک، وزش باد به راحتی سبب افزایش سطح تبخیر و تعرق می شود. در نتیجه در این مناطق آبیاری بارانی مقرون به صرفه نخواهد بود و باعث اسراف منابع آبی نیز می شود. • آبیاری بارانی نیز مانند آبیاری تحت فشار نیاز به سرمایه ای بیش از آبیاری سطحی دارد. بنابراین صاحبان کشت و کار باید پیش از تصمیم agriculture-na گیری منابع مالی را نیز در نظر بگیرند. انتخاب یک تراکتور فاکتور‌های متفاوتی دارد به طوری که وسعت زمین کشاورزی، کاربرد تراکتور و تعداد ساعاتی که در طول روز از آن استفاده می‌شود از مهم‌ترین فاکتور‌های خرید یک تراکتور مناسب است. عناصر غذایی موردنیاز گیاهان همان‌گونه که مواد غذایی برای رشد و نمو و سالم ماندن انسان‌ها حی…

مرجع فروش گوگرد مایع کامل

کشاورزی پایدار نیز مانند کشاورزی آلترناتیو به صورت یک اصطلاح جامع و کلی مورد استفاده قرار می گیرد(یانگ و برگ، 1986). در ادامه این نوشته از سایت فرات پلیمر به معرفی انواع خاک مناسب برای کشاورزی می پردازیم؛ تا انتها ما را همراهی کنید. با یک سیستم آبیاری مناسب، رطوبت مورد نیاز خاک برای رشد بذر تضمین می شود. بازدهی تولید محصول در زمین های کشاورزی آبیاری شده در مقایسه با زمین های کشاورزی دیم بیشتر است.

۳ مزیت کشاورزی گستردۀ ارگانیک