اخبار

معرفی مناطق کشت و تولید برنج در ایران برنج‌اول

خشک کردن به موقع دانه به ویژه در برداشت مستقیم برنج که محصول در رطوبت بالا 23-19% برداشت می شود و عمل خشک شدن شالی در مزرعه صورت نمی گیرد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. یکی از موانع جدی در روند توسعه مکانیزاسیون با استفاده از کمباین برداشت برنج، کمبود خشک کن های مناسب جهت خشک نمودن به موقع شلتوک با رطوبت بالا می باشد. نوع ماشین ها، تعداد و نحوه استقرار انها در خط تبدیل در مناطق مختلف با توجه به شرایط و امکانات و سطح فناوری هر منطقه متفاوت می باشد. ولی صف نظر از نوع ماشین های مورد استفاده، روند تقریباً یکسانی در عملیات تبدیل در سیستم های مختلف وجود دارد.

استفاده از چند سفیدکن مخروطی بطور سری در فرآیند سفید کردن می تواند نقش موثری در کاهش میزان ضایعات و شکستن برنج داشته باشد. در سفید کن سایشی عمودی، برنج قهوه ای از قسمت فوقانی وارد محفظه سفید کن شده و از محیط یک مخروط ناقص به سمت پایین حرکت می کند و در اثر تماس با جداره خارجی و مشبک دستگاه، لایه سبوس از دانه جدا می شود. قسمت اصلی این دستگاه مخروطی است که سطح آن از مواد زیر پوشیده شده است و بعد از مدتی کار کردن مستهلک شده و لازم است تا سطح مخروط مرمت گردد. برای جداسازی لایه سبوس از برنج قهوه ای و تولید برنج سفید از ماشین سفید کن استفاده می شو. بر این اساس ماشین های سفید کن به انواع مالشی و سایشی تقسیم بندی می شوند. نحوه حرکت محصول درداخل ماشین سفید کن در مسیر افقی و یا عمودی صورت می گیرد.

هر هکتار زمین چقدر برنج می‌دهد؟

مبارزه شیمیایی با علفهای هرز برنج در اجرای طرح های تحقیقاتی در زیر ایستگاه تحقیقاتی برنج در چرام با سم ماچتی نتایج رضایت بخشی در پی داشت. بدین طریق که 10 الى 12 روز بعد از کاشت نشاء برنج در زمین اصلی ( قبل از پدیدار شدن علف های هرز در سطح آب ) سم ماچتی که بصورت مایع بوده و در قوطی های مخصوص خود قرار دارد توسط کارگر در سطح کسرتها مصرف می گردد. کارگر در سطح کرتها حرکت کرده و سم داخل قوطی را با دست بصورت یک قوس پرتاب می کند. بطوریکه پرتاب قوسهای سمت چپ و راست مسیر حرکت هم پوشانی داشته باشند.

خرید رطوبت ساز التراسونیک در کرمان⚡

انتقال نشاها به دو عامل مهم بستگی دارد، رشد نشا برنج و فصل نشاکاری. برنج به عنوان یک دانه غلات، پرمصرف‌ترین غذای اصلی برای بیش از نیمی از جمعیت انسان‌های جهان است. برنج مهم‌ترین محصول غذایی از نظر تغذیه و کالری دریافتی انسان است و بیش از یک‌پنجم کالری مصرفی در سراسر جهان را برای مردم دنیا تأمین می‌کند.

چرا برنج ایرانی یک سر و گردن از برنج خارجی بهتر است؟

یعنی ۶۰۰۰ کیلو محصول تو یک هکتار با توجه به قیمت زمین از ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون و قیمت متوسط هر کیلو برنج از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومن یا سر به سر میشه یا زیان. در این گام، منابع مورد استفاده در نوشتن طرح کاشت برنج، آورده شده است. مدت‌ ۲۰ یا ۲۵ روز که‌ از وجین‌ دوم‌ گذشت‌ ساقه‌ آماده‌ خوشه‌ دادن‌ است‌ ‌تا agriculture-na خوشه‌ کاملا رشد کند بعد از یکماه‌ خوشه‌ رسیده‌ و آماده‌ برداشت‌ می‌شود. در زمین‌ داروی‌ علف‌ کُش‌ می‌ریزند که‌ از رشد علف‌های‌ هرز جلوگیری‌ کندو بعد از آن‌ کود می‌دهند. جاهایی‌ که‌ گاو آهن‌ و موتور نمی‌رود با بیل‌ شخم‌ می‌زنند، این‌شخم‌ زدن‌ در دو یا سه‌ مرحله‌ با فاصله‌ صورت‌ می‌گیرد.