اخبار

فهرستی از برندهای پوشاک قاچاق اعلام شد

فهرستی از برندهای پوشاک قاچاق اعلام شد

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فهرستی از ۱۲۵ برند پوشاک خارجی قاچاق را اعلام کرد و از فروشگاه های کالا و مراکز خرید خواست از عرضه کالای قاچاق جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح دیروز در نشست هماهنگی با مدیران املاک (فروشگاه ها و مراکز تجاری) خواستار جلوگیری از عرضه کالای قاچاق قبل از مقابله و اعمال قانون شد. بر اساس آمار وزارت حراست 125 نوع پوشاک قاچاق در کشور وجود دارد اما بر اساس بررسی های ستادی حدود 140 برند پوشاک قاچاق وجود دارد که فروش همه آنها ممنوع است.

در این جلسه همچنین تاکید شد که کالای عرضه شده باید دارای شناسه کالا باشد. کالای بدون شناسه کالا قطعا به عنوان کالای قاچاق جمع آوری می شود.

علی بیجی – معاون پیشگیری فرماندهی کل قوا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز – نیز در این جلسه گفت: عمده کالاهایی که در مراکز خرید بزرگ به فروش می رسد، کالاهای وارداتی است که با سیاست اساسی تاسیس این فروشگاه ها مغایرت کامل دارد.

در این جلسه فهرستی از 125 برند پوشاک خارجی قاچاق ارائه شد که می توانید آن را تهیه کنید. اینجا کلیک.

من باید بگویم؛ بهمن ماه سال گذشته طرح مقابله با قاچاق پوشاک پس از چهار سال توقف در سطح عرضه آغاز شد اما پس از مدتی خبری مبنی بر توقف طرح مذکور منتشر شد. اما گزارش ها حاکی از آن است که طرح مذکور از سر گرفته خواهد شد.

در این میان از آنجایی که نمی توان آمار کالای قاچاق را به طور دقیق محاسبه کرد و تنها در این زمینه تخمین زده می شود، به طور کلی در برخی حوزه ها در مورد آمار قاچاق اختلاف نظر وجود دارد و این تفاوت بیشتر در مورد میزان کالای قاچاق در پوشاک است. بازار.

دهگانی نیا – سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز – سال گذشته میزان پوشاک قاچاق موجود در بازار را 3.2 میلیارد دلار اعلام کرده بود، اما اکنون حدود 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

این در حالی است که تولیدکنندگان بر اساس گزارش های میدانی معتقدند این رقم بیش از این رقم است. چندی پیش فدراسیون پوشاک ایران اعلام کرد که در حال حاضر با بیشترین حجم پوشاک قاچاق در سطح عرضه مواجه هستیم و اخیرا علاوه بر پاکستان، ترکیه و بنگلادش، درهای چین نیز باز شده و این کشور در حال جبران است. به دلیل عقب ماندگی آن در دوران کرونا، کالاهای استوک و تاناکورا به صورت کیلویی و با قیمت بسیار پایین وارد می شود. بر این اساس، تولیدکنندگان پوشاک بر این باورند که برآورد می‌شود در حال حاضر بیش از سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق عرضه شود که معادل بیش از 30 درصد وسعت بازار پوشاک در ایران است.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021812779/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%A7%DA%A9-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D8%B2-%D9%82%D8%A7%DA%86%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF